خودروهای الکتریکی و برقی

۱۱ خودروی قدرتمند تمام الکتریکی

جنوویشن جی ایکس وی

این گزارش به معرفی و مرور قدرتمندترین خودروهای تمام برقی که تاکنون معرفی و رونمایی شده‌اند، خواهد پرداخت.

خودروهای تمام برقی یکی از انواع خودروهای تولیدی هستند که اخیرا با رشد محبوبیت و استقبال مشتریان در بازارهای جهانی، به مرحله تولید نهایی رسیده‌اند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

این گزارش به معرفی و مروری بر قدرتمندترین خودروهای تمام برقی که تاکنون معرفی و رونمایی شده‌اند، خواهد پرداخت.

تسلا رودستر (Tesla Roadster)

تسلا رودستر

بعد از آنکه رسانه‌ها و منابع خبری از عرضه نسل بعدی و آتی تسلا رودستر به بازارهای جهانی خبر دادند، حالا شرکت تسلاموتورز اعلام کرده که نسل بعدی رودستر به قابلیت‌های جدیدی همچون حداکثر سرعت ۲۵۰ مایل بر ساعت و رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت تنها در عرض مدت ۱.۹ ثانیه، قادر است ۶۲۰ مایل را با یکبار شارژ طی کند. این خودرو قرار است با قیمت ۲۰۰ هزار دلار در بازار به فروش برسد. این خودرو تا سال ۲۰۲۰ میلادی تحویل بازارهای جهانی داده خواهد شد.

پینین فارینا باتیستا (Pininfarina Battista)

پینین فارینا باتیستا

این خودروی تمام برقی نیز که توسط شرکت Automobili Pininfarina توسعه داده شده است، تنها در دو ثانیه قادر است سرعت خود را از صفر به ۶۰ مایل بر ساعت برساند. این خودرو همچنین می‌تواند با هر بار شارژ کامل، مسافتی معادل ۲۸۰ مایل را بپیماید.

استون مارتین راپید ای (Aston Martin Rapide E)

استون مارتین راپید ای

خودروی راپیدای، نخستین خودروی تمام برقی شرکت استون مارتین به شمار می‌رود که با ۶۱۲ اسب بخار قدرت، می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۵۵ مایل در ساعت، سرعت خود را تنها در کمتر از چهار ثانیه از صفر به ۶۰ مایل بر ساعت برساند. گفته می‌شود تنها ۱۵۵ دستگاه از این خودروی تمام برقی قرار است تولید شود و تا سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی شود.

نیو ای‌پی۹ (Nio EP۹)

نیو ای‌پی۹

این خودرو که به اصطلاح تسلای چینی نامیده و خوانده می‌شود، توانسته در فهرست برترین خودروهای تمام برقی و الکتریکی قدرتمند در جهان جای بگیرد. گفته می‌شود نیو ای‌پی۹ تنها در عرض مدت ۲.۷ ثانیه، می‌تواند به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد. این خودرو که به یک موتور با ۱۳۴۱ اسب بخار مجهز شده است، مسافتی به اندازه ۲۶۵ مایل را می‌تواند پیمایش کند و به قابلیت‌های دیگری همچون فناوری خودران نیز تجهیز شده است.

رایمک کانسپت وان اند سی (Rimac Concept One and C)

رایمک کانسپت وان اند سی

این خودرو که در برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی رونمایی شد، با ۱۱۲۴ اسب بخار قدرت موتور، می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۱۱ مایل بر ساعت، در کمتر از ۲.۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو که گفته می‌شود یک میلیون دلار قیمت دارد، به یک باتری ۹۰ کیلووات ساعتی مجهز شده است که قابلیت پیمایش ۳۱۰ مایل را با یکبار شارژ داراست.

دندروبیوم دی وان (Dendrobium D-۱)

دندروبیوم دی وان

خودروی دی‌وان نخستین خودروی تمام برقی توسعه داده شده شرکت Dendrobium Automotiv e خواهد بود که برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد. این خودرو هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و به تولید انبوه نرسیده است. موتور D-۱  هزار هشتصد اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت حرکت کند. این خودرو می‌تواند در مدت زمان ۲.۷ ثانیه، سرعت خود را به ۶۰ مایل بر ساعت برساند.

تسلا مدل اس پرفورمنس (Tesla Model S Performance)

تسلا مدل اس پرفورمنس

تسلاموتورز بدون شک یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده خودروهای برقی و الکتریکی قدرتمند و لوکس در جهان به شمار می‌رود که با ظهور در سال‌های اخیر، توانسته تغییر و تحولات عظیمی را در عرصه تولید خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست ایجاد کند. تسلا مدل اس پرفورمنس با قیمت بالغ بر ۹۹ هزار دلار، به طور قطع یکی از قدرتمندترین و بهترین گزینه‌های موجود برای خریداری یک خودروی تمام الکتریکی است که با هر یک بار شارژ کامل قادر است مسافت ۳۴۵ مایل را بپیماید و تنها در ۲٫۶ ثانیه، سرعت خود را به ۶۰ مایل بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است و با هر بار شارژ می‌تواند مسیر ۴۸۰ کیلومتری را طی کند.

جنوویشن جی ایکس وی (Genovation GXE)

11 خودروی قدرتمند تمام الکتریکی Genovation GXE

این خودروی تمام برقی نیز با ۸۰۰ اسب بخار قدرت موتور، می تواند به حداکثر سرعت ۲۲۰ مایل بر ساعت دست یابد و در عرض مدت تنها سه ثانیه، سرعت خود را به ۶۰ مایل بر ساعت برساند. گستره حرکتی و پیمایش جی‌ایکس‌وی، ۱۷۵ مایل است و با قیمت ۷۵۰ هزار دلار در بازارهای جهانی به فروش خواهد رسید. تحویل این خودروی برقی از ماههای پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز خواهد شد.

آسپارک اول (Aspark Owl)

آسپارک اول

با اینکه این خودرو هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده و در حال انجام تست و آزمایش‌های مربوطه است، با ۴۳۰ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۱۷۴ مایل بر ساعت، قادر است مسافتی به طول ۱۸۰ مایل را بپیماید. این خودرو همچنین در آزمایش های نهایی خود توانسته رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت را تنها در ۱.۹ ثانیه برای خود به ثبت برساند. شرکت سازنده آن اعلام کرده که تا اواسط سال ۲۰۲۰میلادی این خودرو را روانه بازارهای جهانی خواهد کرد.

پورشه تایکان (Porsche Taycan)

پورشه تایکان

نسخه تمام برقی پورشه تایکان که رسما و قبلا تحت عنوان میشن‌ای (Mission E) معرفی شده بود، نخستین نسخه تمام الکتریکی این خودروساز بزرگ و مشهور آلمانی به شمار می‌رود که قرار بود در اولین سال تولید انبوه آن تنها دو هزار دستگاه از آن را بسازد اما به تازگی با توجه به افزایش تقاضا در بازار به نظر می‌رسد که تصمیم گرفته است این رقم را به سه هزار دستگاه برساند. موتور این خودرو با قدرت بالغ بر ۶۰۰ اسب بخار، قادر است تنها در عرض مدت ۳.۵ ثانیه، سرعت خود را از صفر به ۶۰ مایل بر ساعت برساند. گستره حرکتی آن نیز پیمایش یک مسافت ۳۰۰ مایلی با هر بار شارژ کامل است. گفته می شود این خودرو در حدود ۹۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است.

لوتوس ای وی جا (Lotus Evija)

لوتوس ای وی جا

بر اساس گزارش سی‌نت، این خودرو که احتمالا عنوان نخستین خودروی تمام برقی انگلیسی را به خود اختصاص خواهد داد، قرار است در تاریخ نهم اوت سال جاری میلادی رونمایی و سپس روانه بازارهای جهانی شود. گفته می‌شود موتور این خودرو ۴۹۳ اسب بخار قدرت داشته و مدت زمان رسیدن به سرعت صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت آن، تنها سه ثانیه است و قادر خواهد بود به سرعت بالغ بر ۲۰۰ مایل بر ساعت نیز برسد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا