کلاسیک

۱۰ تا از بهترین طرح‌های رینگ خودروهای کلاسیک

رینگ خودروهای کلاسیک

استایل و ظاهر یک خودرو تنها به طراحی بدنه ی آن وابسته نیست و عوامل دیگری نیز مانند رینگ های خودرو در ظاهر آن تاثیر گذار اند. در ادامه ۱۰ تا از بهترین رینگ های موجود بر روی خودرو های کلاسیک را به شما معرفی می کنیم.

تقریبا تمامی افراد می توانند یک طراحی مناسب و خوب را در خودرو تشخیص دهند و از آن تعریف کنند، اما تشخیص رینگ های آن و علاقمند بودن به طراحی آنها مستلزم یک اشتیاق خاص به خودرو و طراحی آنها است. زمانی که افراد مختلف درباره ی آلیاژ بکار رفته در رینگ های خودرو و جنس انها نظر می دهند ما می توانیم ساعت ها در رابطه با طراحی منحصر به فرد آنها صحبت کنیم! با کاریرا همراه باشید.

۱۰- فولکس واگن بیتل

فولکس قورباغه ای

مدل بیتل خودرو ای درکل دارای طراحی ای بسیار نمادین است، اما با این حال چرخ های این خودرو با طراحی منحصر به فرد و خاصشان بیشتر توجه ها را به خود جلب میکند. با وجود اینکه نسخه های جدید این مدل سعی به استفاده از این طرح قدیمی در رینگ های خود کرده اند اما نمی توانند جایگزین مدل های اصلی و قدیمی شوند.

۹- BMW M3 E30

BMW M3 E30

این رینگ ها بر روی تمامی مدل های BMW M3 E30 عالی به نظر می رسد اما بهتر از همه بر روی مدل EVo نقش بسته اند. و با نام “basket weaves” شناخته می شوند. این رینگ ها را می توانید بر روی مدل های اسپورت دیگر BMW نیز بیابید. همچنین این رینگ ها یک آپشن مناسب برای افرادی که بدنبال یک استایل و ظاهر کلاسیک بر روی خودروی خود هستند به حساب می آید.

۸- Mazda MX-5 Miata

MAZDA MX-5

این مدل یکی از شناخته شده ترین خودرو های اسپورت جهان محسوب می شود، همچنین این رینگ های آلیاژی نسبتا ساده هم قیمت مناسبی دارند هم سبک هستند و هم کارآمد.

۷- پورشه ۹۳۵

10 تا از بهترین طرح‌های رینگ خودروهای کلاسیک carera.ir top 10 classic car wheels 05

رینگ های BBS turbofan اولین بار به عنوان یک قطعه ی ایرودینامیکی کمکی بر روی پورشه ۹۳۵ ظاهر شدند. در آن زمان مهندسان در تلاش بودند تا تاثیر توربولانس را بر روی خودرو های مسابقه ای متوجه شوند. این مدل از چرخ ها مانند یک پوشش عمل می کند و از نشت مایعات از پره های چرخ خودرو در سرعت بالا جلو گیری می کند.

۶- Land Rover Defender Heritage

Land Rover Defender Heritage

با اینکه خودرو های قدرتمند و با بازدهی بالا از رینگ هایی که از آلیاژ سبک تولید شده اند استفاده می کنند. اما گاهی اوقات طراحی عالی و زیبایی در خلاف این معیار (سبک بودن آلیاژ تشکیل دهنده ی رینگ) یافت می شود. قدمت طراحی این رینگ های فولادی که بر روی Defender Heritage مشاهده می کنید به ۶۷ سال قبل باز می گردد.

این رینگ های سبز رنگ برای یکسان سازی رنگ بدنه با چرخ ها بر روی تمامی ۴۰۰ نسخه ی تولید شده از مدل Defender Heritage قرار گرفته اند.

۵- لامبورگینی مورسیه لگو

لامبورگینی مورسیه لگو

زمانی که گروه فولکس واگن شرکت لامبورگینی را خرید نگرانی هایی مبنی بر افت و ضعیف شدن محصولات این شرکت ایتالیایی وجود داشت. اما خوشبختانه پس از معرفی لامبورگینی مورسیالاگو که اولین طرح جدید لامبورگینی پس از ۱۱ سال محسوب می شد، انتظارات بر آورده شد و این خودرو در حد استاندارد ها و شهرت این شرکت ایتالیایی ارزیابی شد. همچنین طراحی رینگ های بکار رفته بر روی این مدل از مدل های لامبورگینی دیابلو و لامبورگینی کونتاش الهام گرفته بود.

۴- فراری F40

10 تا از بهترین طرح‌های رینگ خودروهای کلاسیک carera.ir top 10 classic car wheels 08

این مدل به عنوان مشهور ترین خودرو ی جاده ای شرکت فراری شناخته می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید رینگ های پنچ پره ی برند Speedline نصب شده بر روی آن علاوه بر کارآمدی دارای طراحی ای منحصر به فرد و یک استایل خاص هستند.

۳- Subaru Impreza WRC

Subaru Impreza WRC

رینگ های مخصوص مسابقه را می توان بر روی بسیاری از خودرو های مسابقه ای یافت. اما هیچ کدام از آنها به اندازه رینگ های طلایی خودروی Subaru Impreza WRC که Colin McRae هدایت آن را در مسابقات بر عهده داشت معروف نیستند. در حال حاضر تصاویر بسیاری از این راننده ی معروف در حال سوار شدن بر خودرو آبی- طلایی رنگ خود وجود دارد.

اخیرا شرکت Speedline اعلام کرده است که رینگ های مدل ۲۰۱۳C را مجددا توسط ابزار اصلی استفاده شده در ساخت رینگ های قبلی تولید خواهد کرد.

۲- پورشه ۹۱۱

پورشه 911

این خودرو که اولین بار در دهه ی ۶۰ میلادی معرفی شد مجهز به رینگ های آلیاژ شرکت Fuchs بود. و با گذشت ده ها سال این برند هنوز هم همراه شرکت پروشه باقی مانده است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید رنگ بندی این رینگ ها با واژه “Carrera” که نشانگر مدل ۹۱۱ است یکسان سازی شده است.

۱- جگوار مدل E

جگوار مدل E

زمانی که بحث خودرو های کلاسیک مطرح می شود بیشتر افراد طرحی مانند رینگ های موجود در تصویر را در نظر دارند. جگوار مدل E اولین خودرو ای نبود که به این رینگ های چند پره مجهز شده بود، اما با این وجود به یکی از خودرو های نمادین که این سبک از رینگ ها بر روی آن نصب شده اند تبدیل شد. ظاهر این رینگ ها سبک طراحی رسمی را با طراحی الهام گرفته شده از رینگ خودرو های مسابقه ای ترکیب کرده است و یک رینگ خاص را بوجود آورده است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا