کلاسیک

پورشه ۲ دستگاه مدل ۹۵۹ تولید شده به سفارش یک شاهزاده‌ی عرب را به نمایش گذاشت

پورشه 959

این خودروها توسط بخش تولیدات منحصر به فرد پورشه طراحی و تولید شده‌اند

مدل ۹۵۹ یکی از محبوب‌ترین تولیدات پورشه تا به امروز است. این مدل در زمانی عرضه شد که خودروهای اسپرت هنوز نپخته به شمار می‌آمدند و برخی از آنها بیش از حد قدرتمند طراحی شده بوند. پورشه ۹۵۹ با موتور توربو دوقلو خود به یکی از قدرتمند و سریع ترین (نهایت سرعت این مدل ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت است) خودروهای دهه‌ی ۸۰ میلادی تبدیل شد. این ویژگی‌ها واقعا برای سال ۱۹۸۶ میلادی شگفت انگیز است اینطور نیست؟!

پورشه 959

در حالی که تعدادی نسخه‌ی خاص مانند مدل ۹۵۹S با توان ۵۰۸ اسب بخار نیرو و مدل رالی داکار تولید شده بود، اما بازهم این مدل‌ها در نظر برخی افراد به اندازه‌ی کافی منحصر به فرد نبودند. در دهه‌ی ۸۰ میلادی پورشه تلاش بسیاری می‌نمود تا بخش تولیدات منحصر به فرد خود را رونق دهد، در این میان بود که یک شیخ عرب سفارشی نامتعارف را به این شرکت خودروساز داد، او ۷ دستگاه از مدل ۹۵۹ را در رنگ‌های خاص برای کلکسیون خود درخواست کرده بود.

پورشه 959

موزه‌ی پورشه در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود ۲ دستگاه از این مدل‌ها را به نمایش گذاشته است و باید اعتراف کنیم که این خودروها با تمامی ۹۵۹ های تولید شده متفاوت است. اولین خودرو در بدنه و داخل کابین خود به رنگ قرمز درآمده است، همچنین در کابین خودرو المان‌هایی نظیر: حک شدن واژه‌ی پورشه بر روی فرمان چرمی خودرو، تزئینات دسته دنده و چوب کار شده بر روی داشبورد آن مشاهده می‌شود. خودروی دوم نیز دارای رنگ طلایی تیره در بدنه و کابین می‌باشد و حتی خروجی اگزوزهای آن نیز روکش طلای همرنگ با بدنه دارند.

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا