کامیون های مرسدس بنز
کلاسیک

کلکسیونی نایاب از خودروهای آلمانی که تا به حال ندیده‌اید

از ماشین های کوچک تا کامیون ها: تا به حال  مشابه همچین مجموعه ای را ندیده اید!

در کشور آلمان علاوه بر شهر های بزرگ، مکان های جالب دیگری نیز وجود دارد. بطور مثال می توان از شهر کوچک Einbeck که در ایالت Saxony واقع شده است نام برد. در این شهر علاوه بر نمای چوبی ساختمان ها که گردشگران را تحت تاثیر قرار داده است، موزه ای به نام PS.Speicher در انبار ۱۰۰ ساله ای دایر است که در آن ۴۰۰ غرفه از ماشین های مختلف در ۶ طبقه به نمایش گذاشته شده اند.

اما این تمام قسمت های این مجموعه را تشکیل نمی دهد و کلکسیون یک تاجر به نام Karl-Heinz Rehkopf، که شامل ۲۸۰۰ خودرو، کامیون و موتورسیکلت می باشد در بین آنها قرار دارد. با ما در این مقاله همراه باشید و سفری به گذشته را تجربه کنید.

۱- کامیون ها و اتوبوس ها

اتوبوس قدیمی

در ابتدای بازدید از موزه ی PS.Speicher به سراغ اتوبوس ها و کامیون ها می رویم. در این بخش شما شاهد حضور ۲۲۰ خودروی تجاری (حمل و نقل عمومی یا باری) در فضایی به بزرگی ۷۰۰۰ هزار متر مربع هستید.

۲- Snow Trac

ماشین برف رو

یکی از کم یاب ترین ماشین های موزه ی PS.Spicher خودروی AB Westeras MAskinder از کشور سوئد است. این خودرو که چرخ هایی شبیه به تانک دارد، در سال های ۱۹۵۷ تا ۱۹۸۱ به تعداد ۲۰۰۰ نسخه تولید شده است، نکته ی جالب درباره ی این ماشین این است که بیشتر اجزای آن بر اساس فولکس واگن بیتل ساخته شده است از جمله موتور تخت ۲۸ اسب بخاری آن.

۳- کامیون فورد که سوخت آن چوب است

کامیون با سوخت چوب

این تصویر نشان دهنده ی تعداد زیادی از خودرو های این کلکسیون است. در جلوی تصویر شما یک کامیون برند فورد محصول ۱۹۴۱ را می بینید که سوخت محرک آن چوب است .

۴- خودرو های حمل و نقل شرکت فورد

خودروهای قدیمی فورد

ون های کوچک نیز در این نمایشگاه از قلم نیفتاده اند و در سمت چپ تصویر تعدادی از ون های قدیمی محصول شرکت فورد آمریکا را می بینید که در یک ردیف پارک شده اند. نگاهی به طراحی جالب اولین خودروی ردیف که یک موتورسیکلت برند Kreidler Florret قدیمی را در قسمت بار خود حمل می کند بیاندازید، انصافا طراحی آن بامزه است!

۵- کامیون های مرسدس بنز

کامیون های مرسدس بنز

همانطور که در این تصویر مشاهده میکنید کامیون های مرسدس بنز مانند مروارید های یک گردنبند در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. همچنین یک کامیون شرکت فیات هم در سمت چپ قرار دارد.

۶- کامیون های Borgward

کامیون بورگوارد

در دهه ی ۵۰ میلادی شرکت Borgward تصمیم به حضور در بازار کامیون آلمان غربی گرفت. در این نمایشگاه شاهد حضور مدل B 4500 دیزلی از این شرکت هستیم. امروزه نیز خبر هایی مبنی بر بازگشت این برند به کشور چین به گوش می رسد.

۷- خودرو های حمل و نقل شرکت Borgward

خودروهای تجاری بورگوارد

همچنین خودرو های حمل و نقل شرکت Borgward با وجود کم یاب بودنشان نیز در این نمایشگاه حضور دارند. و در این تصویر مدل Goliath Express 1100 که تولید ۱۹۵۸ است می بینیم.

۸- Autozam Scrum

وانت ژاپنی فولکس

در تصویر یک Autozam Scrum مدل ۱۹۹۰ را می بینیم. این خودرو که یک پلتفرم ژاپنی دارد، طراحی خود را از فولکس واگن مدل T1 الهام گرفته است.

۹- Citroen Coccinelle |||

اتوبوس سیتروئن

این خودرو یک ماشین بی نظیر است. و بر اساس طرح یک اتوبوس از یک برند فرانسوی ساخته شده است. شرکت سازنده ی این خودرو آن را در سال ۱۹۵۷ به یک ماشین کاروان تبدیل کرد.

۱۰- کامیون های شرکت فیات

کامیون فیات

مدل ۶۹۱ NB فیات، کامیونی ۸ چرخ است که به لطف طول ۱۸٫۶ متری آن فضای باری برابر با ۱۳٫۸ لیتر دارد، همچنین این خودرو با توانایی تولید ۲۶۰ اسب بخار نیرو، قبل از مدل iveco در سال ۱۹۷۴ تولید شده است. تعداد چرخ های قرار گرفته بر روی این ماشین بر اساس قانون گذاری ایتالیا ضروری است و همچنین وزنی برابر با ۴۴ تن را برای این کامیون رقم زده است.

۱۱- اتوبوس ها و ون های شرکت Tempo

ون و اتوبوس تمپو

تا سال۱۹۶۵، کارخانه ی Tempo در هامبورگ مشغول به تولید ون هایی با سه یا چهار چرخ بود. ما در این تصویر شاهد مدل Viking و مدل اتوبوسی برگرفته از آن با نام Rapid هستیم.

۱۲- کلکسیونی از خودرو های کوچک

خودروهای کوچک

بگذارید نگاهی به بخش خودرو های کوچک این نمایشگاه بیاندازیم. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید یک ردیف از خودرو های کوچک حضور دارند. همچنین این خودرو ها در بعضی از روز های مشخص در دسترس عموم قرار می گیرند.

۱۳- کلکسیون خودرو های Trabant

کلکسیون ترابنت

چادر های سیار بر روی سقف خودرو توسط Gerhard Muller پایه گذاری شده است و در زمان جمهوری دموکرات آلمان بسیار معروف و در عین حال کم یاب بوده است.

۱۴- AWS Shopper

AWS Shopper

بعد از اتمام تولید مدل Goggomobil در سال ۱۹۶۹، آقای Walter Schaetzle یک گپ زمانی را در بازار ایجاد کرد که منجر به تولید مدل اولیه ی AWS Shopper بر اساس طرحGoggomobil ، در سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۴ در برلین شد. در بخش خودرو های کوچک این نمایشگاه شما شاهد حضور دو نمونه از این خودرو هستید اولی مدل سقف باز آن است که برای حمل و نقل در محیط های صنعتی کاربرد دارد و دیگری مدل کامیون هاچ بک آن است.

۱۵- ماشین های Kleinschnittger

Kleinschnittger

فضا در این نمایشگاه ارزشمند است، از این رو خودرو های کوچک در قفسه ی مخصوصی قرار گرفته اند. ما در اینجا دو مدل از خودروی Kleinschnittger محصول دهه ی ۵۰ میلادی را مشاهده می کنیم.

۱۶-Velam Isetta

Velam Isetta

همه با BMW Isetta آشنایی دارند، اما شاید خودروی Velam نام آشنایی برای افراد نباشد. علاوه بر شرکت BMW، یک کمپانی فرانسوی نیز یک لیسانس از شرکت تولید کننده ی ایتالیایی ISO، برای تولید مدل isetta دریافت کرد، که نتیجه ی آن تولید تقریبا ۷ هزار مدل از Velam Isetta در سال های ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۷ است.

۱۷- peel trident

خودروی Peel Trident

بسیاری از شما احتمالا کوچکترین خودروی جهان را میشناسید، مدل Peel P50 که توسط جرمی کلارکسون در محوطه ی ساختمان بی بی سی استفاده می شد. جانشین آن خودروای سه چرخ با ۱٫۹ متر طول است که توسط شرکت Peel در سال ۱۹۶۴ عرضه شده است.

۱۸-Midgest های انگلیسی

خودروهای کوچک و ریز

بیشتر قفسه های این نمایشگاه از خودرو های Midgest انگلستان یا همان خودروهای کوچک و ریزنقش پر شده اند.

۱۹- ساختمان اصلی نمایشگاه PS.Speicher

ساختمان PS.Speicher

مقصد بعدی ما ساختمان اصلی نمایشگاه خواهد بود که در اصل یک انبار قدیمی است. با این حال از سال ۲۰۱۴ بیش از ۴۰۰ غرفه در این مجموعه ی ۶ طبقه تاسیس شده است. این ساختمان همچنین یک هتل و یک سالن با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر مهمان دارد.

۲۰- بدنه ی چوبی خودروی DKW

خودروی چوبی

در زیر بدنه ی شیک و کلاسیک خودرو های مربوط به دوره ی قبل از جنگ چه چیزی قرار گرفته بود؟ این DKW با بدنه ی چوبی خود به وضوح ساختار بدنه ی خودرو ها در آن زمان را نشان می دهد.

۲۱- دوچرخه ی کارل ون داریس

دوچرخه کارل ون درایس

از لحاظ زمانی، نمایشگاه از سال ۱۸۶۶ با سه چرخه ی بنز که در یکی از تصاویر حضور داشت شروع نمی شود. بلکه با دوچرخه ی کارل ون داریس محصول سال ۱۸۱۷ آغاز می شود.

۲۲- موتورسیکلت Hildebrand & Wolfmuller

موتورسیکلت Wolfmüller

موتورسیکلت Hildebrand & Wolfmuller به عنوان اولین سری از موتورسیکلت های جهان در سال ۱۸۹۴ تولید شد. در حال حاضر تنها ۸ نسخه از این موتورسیکلت موجود است.

۲۳- Hanomag Kommissbrot

Hanomag Kommissbrot

یکی دیگر از محصولاتی که در این نمایشگاه حضور دارد خودروی Hanomag Kommissbrot است. پشت فرمان این خودرو شما می توانید خودتان را در دهه ی ۲۰ میلادی تصور کنید.

۲۴- ویترین مغازه ها

ویترین قدیمی

اگر افرادی که شما را در این نمایشگاه همراهی میکنند طرفدار پر و پا قرص این خودرو ها نیستند، میتوانید از بازدید ویترین هایی از مغازه های قدیمی که در این نمایشگاه طراحی شده است و شامل نمونه هایی از محصولات مختلف دهه ۵۰ میلادی آلمان غربی هستند لذت ببرید.

۲۵- کافه

کافه

در این تصویر و در نمایشگاه شما میتوانید نمایی از کافه های دهه ی ۵۰ میلادی را مشاهده کنید.

۲۶- کاروان ها

کاروان

امروزه خانواده ها برای سفر های جاده ای از ماشین های کاروان با ابعاد بزرگ استفاده میکنند، اما در گذشته این خودرو ها متفاوت بوده اند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید خودروی Simson Schwalobe و Zundapp Janus نماینده ای از دو بخش کشور آلمان به حساب می آیند.

۲۷- موتورسیکلت های هوندا و یاماها

موتورسیکلت یاماها

در اواخر دهه ی ۶۰ و اوایل دهه ی ۷۰ میلادی شرکت های ژاپنی شروع به تسخیر بازار موتورسیکلت ها کردند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید دو مدل از موتور سیکلت های یاماها و هوندا در این موزه به نمایش درآمده اند.

۲۸- خودرو های بسیار کوچک

ماشین بسیار کوچک

یکی از بخش های ویژه این نمایشگاه به خودرو های بسیار کوچک تعلق گرفته است، خودرو ی نارنجی رنگ جلوی تصویر Bond Bug انگلیسی است که ۳ چرخ دارد و محصول دهه ی ۷۰ میلادی است.

۲۹-Goggo

خودروی گوگو

ممکن است بیشتر شما با خودروی Goggomobil آشنایی داشته باشید. اما این خودرو با آن مدل تفاوت هایی دارد. Goggo با تنها ۱٫۹۱ متر طول برای حمل و نقل مورد استفاده قرار می گرفت و کمتر از ۴۰۰۰ مدل از آن تولید شد.

۳۰- Messerschmitt scooter

اسکوتر Messerschmitt

تولید بدنه ی خودرو به این سبک تا سال ۱۹۶۴ میلادی رواج داشت.

۳۱- Bruetsch Moppetta و Peel P50

خودروی Peel P50

به نظر شما میتوان نام خودرو را بر روی این دو مدل عجیب و غریب گذاشت؟ در سمت چپ، مدل Bruetsch Moppetta که در سال ۱۹۵۶ تولید شده است تنها ۱٫۷۰ متر طول دارد و ۲٫۳ اسب بخار نیرو تولید میکند. همچنین در سمت راست تصویر مدل Peel P50 طولی برابر با ۱٫۳۲ متر دارد و توانایی تولید ۴ اسب بخار نیرو را دارد.

۳۲- Renault 4

رنو 4

این خودرو تنها در میان دانش آموزان مشهور نبوده است، بلکه با توجه به فضای بار زیاد این خودرو و قیمت مناسب آن مناسب استفاده ی بسیاری از اقشار جامعه بوده است.

۳۳- Sebring-Vanguard Citicar

Sebring-Vanguard

یکی دیگر از غرفه های ویژه این نمایشگاه متعلق به یک خودروی الکتریکی است. خودروی Sebring-Vanguard Citicarکه در سال ۱۹۷۵ تولید شده است، می تواند تا ۶۴ کیلومتر را با موتور الکتریکی خود طی کند. این خودرو که ۴٫۴۴۴ مدل از آن تولید شده است تا سال ۲۰۱۲، پر فروش ترین خودروی الکتریکی در آمریکا به حساب می آمد.

۳۴- پژو VLV

پژو VLV

این خودرو حقیقا یک خودروی کم یاب است. شرکت پژو آن را در سال ۱۹۴۳ در زمان جنگ تولید کرد، این خودرو ۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد و تا ۸۰ کیلومتر مسیر را با موتور الکتریکی خود طی میکند.

منبع: motor1

کلکسیونی نایاب از خودروهای آلمانی که تا به حال ندیده‌اید
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا