اخبار خودرو

پیش فروش غیر قانونی عظیم خودرو! مراقب کلاهبرداری باشید!

فوتون ساوانا

پیش فروش خلاف قانون خودرو فوتون ساوانا و هن تنگ

پیش فروش مدت دار هر خودروی وارداتی تا اطلاع ثانوی ممنوع است بنابراین اقدام شرکت عظیم خودرو در پیش فروش دو خودرو «هن تنگ» و «فوتون ساوانا» نیز غیر قانونی است و سازمان حمایت به عنوان دستگاه نظارتی وظیفه دارد تا با این شرکت برخورد کند.

اگر چه این روزها به کرات با اخباری در خصوص کلاهبرداری برخی ازشرکتهای واردکننده خودرو و صف طولانی شکایات مردمی از این شرکتها روبرو می شویم اما همچنان برخی از شرکت ها چراغ خاموش و در سکوت تبلیغاتی اقدام به پیش فروش مدت دار خودرو می کنند.

در صورتی که این روزها به نمایندگی های فروش شرکت عظیم خودرو سری بزنید متوجه تبلیغات پیش فروش این شرکت برای دو خودرو “فوتون ساوانا “و “هن تنگ ” می شوید ، اقدامی که با توجه به سود مشارکت و جریمه تاخیر در نظر گرفته شده ضمن اینکه وسوسه انگیز است ابهاماتی را برای علاقه مندان به پیش خرید این خودروهای خارجی بوجود آورده است.

در روزهای اخیرا برخی از کاربران در تماس با سایت ایرانی کار ، نسبت به عملی نشدن وعده های این شرکت انتقاداتی را مطرح کردند که به منظور روشنگری در خصوص مجوز پیش فروش شرکت عظیم خودرو در پیش فروش این دو خودرو با رئیس اتحادیه نمایشگاه ‌داران و فروشندگان اتومبیل تهران در خصوص اقدام این شرکت در این زمینه گفت وگو کردیم.

پیش فروش عظیم خودرو غیر قانونی است چرا که این شرکت به هیچ وجه مجوز پیش فروش خودرو ندارد

رئیس اتحادیه نمایشگاه ‌داران و فروشندگان اتومبیل، پس از شنیدن توضیحات ما مبنی بر اقدام شرکت عظیم خودرو در پیش فروش دو خودرو “فوتون ساوانا” و “هن تنگ” گفت: پیش فروش دو خودرو “هن تنگ” و “فوتون ساوانا” توسط شرکت عظیم خودرو غیر قانونی است چرا که این شرکت به هیچ وجه مجوز پیش فروش خودرو ندارد.

شرکت هایی که خارج از چارچوب و مجوز وزارت صنعت و معدن اقدام به پیش فروش خودرو می کنند اقدام آنها غیر قانونی است چرا که بر اساس اطلاعیه اخیر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر گونه فروش مدت دار بیش از ۳۰ روز در انواع خودرو و با عناوین مختلف پیش فروش، فروش مشارکتی و مشارکت در تولید تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

فوتون ساوانا

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: شرکت عظیم خودرو مجوز پیش فروش ۱۵۰ دستگاه خودرو “فوتون ساوانا” را سال گذشته دریافت کرد که با اتمام پیش فروش این خودروها و از سویی ممنوعیت واردات خودرو در سال جاری نه تنها مجوز پیش فروش را تاکنون دریافت نکرده بلکه با بسته شدن ثبت سفارش هیچ مجوز پیش فروشی برای شرکت های واردکننده صادر نشده است بنابراین اقدام به پیش این شرکت تخلف محسوب شده و سازمان حمایت به عنوان دستگاه نظارتی، وظیفه دارد با این شرکت برخورد لازم را نماید تا بیش از این خریداران متضرر نشوند.

پیش فروش هر خودروی وارداتی تا اطلاع ثانوی غیر قانونی است

موتمنی در ادامه ضمن توصیه به مردم در خصوص عدم مشارکت در پیش فروش های غیر قانونی شرکت ها گفت: مردم مراقب پیش فروش غیر قانونی شرکت ها باشند و پس از اطمینان از مجوز پیش فروش شرکت ها نسبت به خرید اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش فروش هر خودروی وارداتی تا اطلاع ثانوی غیر قانونی است ضمن اینکه بارها به مردم هشدار دادیم که خودرویی را که با پیش پرداخت خریداری می کنند باید پس از رویت خودرو و اطمینان از مشخصات آن به مشتری تحویل داده شود و چنانچه وعده تحویل ۳ یا چند ماهه به آنها داده شود قطعا کلاهبرداری است و مردم باید از خرید از این گونه نمایشگاهها و شرکتهای عرضه کننده خودروهای خارجی امتناع کنند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا