نمایشگاه ها

نگاهی به محصول جدید جیلی

جیلی بو ری

سدان تازه وارد در بحبوحه شاسی بلندها

باید اسمش را پرچم دار گذاشت. محصولی که جدیدتر ، گران تر و توانمندتر از سایر سدان های Geely بوده و اکنون در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۱۸ از آن رونمایی شده است. جیلی بو ری (Bo Rui Ge) یا Borui محصول جدید Geely است که با آن روبرو هستیم. این خودرو جدیدترین اثر واحد تازه تاسیس شده برای طراحی اتومبیل های جیلی است. رهبری این تیم و این واحد جدید طراحی را آقای Peter Horbury به عهده دارد که نام آشنای دنیای خودرو است. شخصی که از کمپانی Volvo آمده تا دستی به سر و روی محصولات ابر کمپانی جیلی بکشد. علاوه بر خود جیلی ، برندهای دیگر این هولدینگ بزرگ نظیر برند لوتوس (Lotus) و LEVC که سازنده تاکسی لندن است نیز قرار است توسط این شخص و تیم جدید طراحی جیلی جان تازه ای بیابند.

جیلی بو ری

طراحی غربی؟ یا طراحی آسیایی؟ سوال بزرگ این روزها در دنیای بزرگ علم و فناوری. چه در دنیای الکترونیک ، کامپیوتر و گوشی تلفن های همراه و چه در صنعت خودرو. مثلا اخیرا شاهد معرفی و عرضه گوشی تلفن همراه جدید کمپانی هواوی (Huawei) مدل P20 Lite یا همان Nova 3e بودیم که خیلی ها به آن برچسب تقلید از آیفون X را چسباندند. خیلی ها از این طراحی و ظاهر جدید دفاع کردند و خیلی ها هم میگفتند که هواوی از سبک خود فاصله گرفته و بیش از اینکه مانند شیائومی تلاش کند و طرح های اصیل خودش را عرضه کند ، بیشتر از رقبا تقلید کرده است. در پی این داستان اتفاقاتی در میزان فروش گوشی Nova 3e افتاد و اخیرا این سوال مطرح شده ، آیا فروش Nova 3e با شکست مواجه شد؟ خب بگذریم ، به صنعت خودرو بر میگردیم و اتومبیل کمپانی جیلی یعنی بو ری !

جیلی Bo Rui

در مورد طراحی و آسیایی بودن یا غربی بودن صحبت می کردیم. مرکز طراحی جیلی مطلبی منتشر کرده مبنی بر اینکه ظاهر و طراحی این خودروی جدید الگو گرفته از غرب و آمریکا نیست. بلکه زبان جدید خودروهای چینی است. آقای Horbury اعلام کرده ، پیشرفت خیره کننده و پرسرعت خودروسازهای چینی منجر به این شده که ما به کمپانی هایی با برند جهانی تبدیل شویم که اتومبیل هایی پیشرو تولید می کنند و در این خودرو ها نشان فرهنگ و اصالت چین یافت می شود.

به مشخصات خودرو برسیم. جیلی Bo Rui دارای موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی بوده و در نسخه پلاگین هیبرید هم همین موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری در کنار باتری های نسخه هیبریدی حضور دارد. این پیشرانه به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته متصل است. طبق اعلام کمپانی ، چراغ های جلو و عقب جیلی بو ری الهام گرفته از فانوس های چینی است. این خودرو طی ۳ ماه آینده ابتدا در چین عرضه شده و سپس به نوبت در سایر نقاط دنیا و احتمالا ایران نیز عرضه می شود.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا