نمایشگاه ها

رونمایی از مرسدس بنز کلاس A در نمایشگاه پکن

مرسدس بنز کلاس A

رقیب سرسخت BMW سری ۱

بالاخره پرده ها از روی مرسدس بنز کلاس A هم کنار رفت و اکنون در نمایشگاه بین المللی خودرو  پکن ۲۰۱۸ شاهد اولین حضور فیزیکی و رسمی این اتومبیل زیبا هستیم. البته این نسخه به نوعی ویژه به حساب می آید چراکه دارای فاصله محوری بیشتری است. طبق اطلاعات منتشر شده این خودرو (مرسدس بنز کلاس A با فاصله محوری افزایش یافته) فعلا تنها برای بازار کشور چین برنامه ریزی شده و طرح یا تصمیمی برای ارائه آن به سایر کشورها وجود ندارد. شاید در آینده نزدیک همه چیز عوض شد و شاهد ورود مرسدس کلاس A جدید به بازار اروپا ، آمریکا و سایر کشورهای آسیایی باشیم. در نگاه اول با یک خودروی فوق العاده شیک طرف هستیم. ظاهر لوکس و چشم نواز A-Class آن را به نوعی همانند مرسدس بنز CLA کرده است.

مرسدس بنز کلاس A

نمای جلوی خودرو نیز ما را به یاد مرسدس بنز CLS می اندازد. در واقع باید همین جا اشاره کنیم کمپانی Mercedes-Benz قبلا هم گفته بود که تیپ ظاهری جدیدی برای جلوی خودروهای خود شامل جلوپنجره و چراغ و … در نظر گرفته که آن را با عنوان پردتور (Predator) یا شکارچی خطاب می کند. این ظاهر در چند مدل منجمله همین سه مدل A-Class ، CLA و CLS استفاده می شود؛ ولی همه مدل ها قرار نیست با چنین ظاهری عرضه شوند. اندازه رینگ های کلاس A جدید از ۱۶ تا ۱۹ اینچ هستند. صندوق عقب خودرو هم گنجایش ۴۲۰ لیتری را به خود اختصاص داده که عالی است. سیستم مولتی مدیا خودرو ملقب به MBUX بوده که در واقع یک جفت صفحه نمایش دیجیتال است و قابلیت های زیادی دارد و قبلا در کاریرا به آن اشاره کرده ایم. یک کامپیوتر به تمام معنا.

مرسدس بنز کلاس A

بالاتر گفتیم که Mercedes-Benz A-Class جدید که فاصله محوری زیادتری نسبت به کلاس A استاندارد دارد، برای بازار چین درنظر گرفته شده و قرار است با موتور ۱٫۳۳ لیتری با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و در آپشن دیگر با موتور ۱۶۱ اسب بخاری عرضه شود. این پایان ماجرا نیست، پیشرانه های قوی تر هم وجود دارند. موتور ۲ لیتری ۱۸۸ اسبی هم در این خانواده حضور دارد. این موتورها به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک متصل هستند. با کاریرا همراه باشید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا