حوادث

وقتی سیستم هوشمند تسلا جان سرنشین خود را نجات می‌دهد، تصادف تسلا مدل ۳ با یک کامیون + فیلم

تسلا مدل 3

ممکن است برخی از خودرو‌های کوچک در تصادف با یک کامیون دوام نیاورند، اما مدل ۳ تسلا می تواند از سرنشین خود محافظت نماید

به غیر از حالتی که خودتان در صحنه‌ی تصادف حضور داشته باشید، کمی دشوار است که از شرایط و جزئیات آن حادثه مطلع شوید. با این حال، امروزه با وجود حضور دوربین تسلا در خودرو، رانندگان می‌توانند تجربه‌ی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و ما به تعداد زیادی از ویدیوهایی که در رابطه با جزئیات تصادف هستند دسترسی داریم.

در این حادثه، یک خودروی تسلا مدل ۳ برای عبور یک آمبولانس توقف می‌کند که کامیون پشتی آن تصادف شدیدی با این خودرو می‌نماید. از فیلم‌های موجود واضح است که کامیون پشتی تسلا، فاصله ایمن را با آن رعایت نمی‌کند و در نتیجه ضربه‌ی سختی نیز در هنگام تصادف به تسلا وارد می‌شود. خوشبختانه پس از تصادف سیستم خودرو به خوبی شرایط را کنترل کرده و به حرکت خود ادامه می‌دهد و می‌تواند از سرنشین خود محافظت نماید و شخص راننده بدون هیچ گونه آسیب جدی از این سانحه رهایی می‌یابد.

وقتی سیستم هوشمند تسلا جان سرنشین خود را نجات می‌دهد، تصادف تسلا مدل 3 با یک کامیون + فیلم tesla model 3

مدیر کل شرکت تسلا ایلان ماسک، همچنان هم مدعی است که امروزه این شرکت ایمن‌ترین خودروها را تولید می‌نماید. ما نیز شواهد و ویدیو‌های بسیاری را که ادعا را ثابت می‌نمایند مشاهده کرده‌ایم. تا به‌حال چندین بار مالکین خودرو‌های تسلا ادعا کرده اند که تسلا جان آنها را نجات داده است. با این حال اثبات ادعای ایمن ترین خودروی جهان با وجود تعداد زیادی از مدل‌های ایمن در بازار که روزانه از تصادفات بسیاری جلوگیری می‌نمایند کمی غیر ممکن است.

در حالی که تعداد مدارک و ویدیو‌هایی که ایمن بودن تسلا را تایید می کنند روز به روز در حال افزایش است، اما در حال حاضر تنها منابع موثق برای سنجش میزان ایمنی هر خودرو همان موسسه‌ی تست و بررسی ایمنی خودروها (NHTSA) و موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS) می‌باشد. مدل ۳ تسلا در موسسه NHTSA با نتیجه ی ۵ ستاره در حالت کلی و ۵ ستاره در تمامی دسته‌بندی‌ها ارزیابی می‌شود. این مدل هنوز کاملا توسط IIHS بررسی نشده است اما در بخش جلوگیری از تصادف از جلوی خودرو و چراغ‌های جلو آن امتیاز مناسبی را کسب کرده است.

باید منظر باشیم و ببینیم که موسسه IIHS مدل ۳ تسلا را با کدام یک از رتبه بندی های ایمنی Pick یا Pick+ امتیاز دهی می کند.

توضیحاتی درباره‌ی ویدیوی ضبط شده توسط دوربین تسلا:

ویدیویی که مشاهده می‌شود توسط دوربین قرار گرفته بر روی خودروای که همسر من در آن قرار داشت ضبط شده است. او در یک تقاطع برای عبور یک آمبولانس توقف می‌کند، اما کامیونی که در پشت خودرو قرار دارد نمی‌تواند متوقف شود و با او تصادف می‌کند. خوشبختانه همسرم بدون جراحت جدی از این سانحه جان سالم بدر می‌برد. در این تصادف مدل ۳ تسلا بهترین عملکرد را در حفاظت از جان او داشت.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا