لیست‌های جذاب

کوروت C8 2020 می‌تواند در مسابقه‌ی فیگور ۸ این ۱۰ خودرو را قورت دهد!

کوروت C8 2020

کوروت C8 2020 می‌تواند این ۱۰ خودروی شگفت انگیز را در مسابقه‌ی فیگور ۸ شکست ‌دهد

حس می‌کردیم که موتور وسط شدن مدل ۲۰۲۰ شورلت کوروت عملکرد و بازدهی آن را ارتقا می‌بخشد اما هیچ گاه تصور نمی‌کردیم که نتیجه اینقدر جالب باشد. خودروی تستی که در اختیار ما قرار داشت به موتور ۳ لیتری و پکیج Z51 مجهز شده بود و مسیر فیگور ۸ (مسیر مسابقه‌ای که به شکل عدد ۸ طراحی شده است) را در ۲۳٫۳ ثانیه طی نمود و نتیجه‌ای خارق‌العاده را بدست آورد. برای درک بهتر نتیجه‌ی کسب شده توسط این خودرو، ۱۰ تا از قدرتمندترین مدل‌هایی که نتیجه‌ای ضعیف‌تر از کوروت C8 کسب کرده‌اند را در این مقاله ذکر کرده‌ایم.

پورشه ۹۱۱ GT3 RS مدل ۲۰۱۱:

پورشه 911 GT3 RS مدل 2011

همیشه مدل RS پورشه در صدر دسته‌ی ۹۱۱ قرار داشته است و تنها مدل‌های GT2 RS و GT3 RS 4.0 توانسته‌اند قدرتمندتر از آن در رده‌بندی‌ها ظاهر شوند. این خودرو به کمک موتور ۴۵۰ اسب بخاری ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی خود توانست مسیر فیگور ۸ را در ۲۳٫۴ ثانیه طی کند.

چنین عملکردی در زمان خود در حد و اندازه‌ی مدل RS بود اما چه کسی می‌توانست پیش بینی کند که مدل پایه‌ی کوروت C8 2020 می‌تواند ۱۰ سال بعد از آن زمان این مدل را به راحتی شکست دهد؟! اگر شکست دادن پورشه‌ای که ۱۰ سال پیش تولید شده است شما را شگفت زده نکرده است لازم است بدانید که کوروت C8 یک پورشه ۹۱۱ کاررا مدل ۲۰۱۸ را نیز مغلوب کرده است!

مرسدس AMG GT S مدل ۲۰۱۶:

مرسدس AMG GT S مدل 2016

مدل ۲۰۱۶ مرسدس AMG GT S قدرتمندتر از چیزی که انتظار می‌رفت ظاهر شد. این خودرو مسیر فیگور ۸ را در ۲۳٫۴ ثانیه طی کرده است، اما این موجب از بین رفتن تجربه‌ی رانندگی بی نظیری که پشت فرمان آن تجربه‌ می‌کنید نمی‌شود. اما اینکه کوروت C8 2020 آن را مغلوب خود کرده است نیز بسیار تحسین برانگیز است.

دوج SRT Viper مدل ۲۰۱۳:

دوج SRT Viper مدل 2013

تا قبل از زمانی که مدل C8 تولید شود و وایپر از خط تولید دوج در سال ۲۰۱۶ حذف شود، این دو خودروی موتور جلو و دیفرانسیل عقب عضلانی سال‌ها در بازار آمریکا به عنوان رقیب یکدیگر شناخته می‌شدند. این خودرو با موتور ۶۴۰ اسب بخاری ۸٫۴ لیتری تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر خود توانایی تولید ۸۱۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد، و در زمان خود رقیب کوروت C7 Z06 بوده است. اما یک نسل بعد، کوروت C8 Z51 می‌تواند وایپر را با رکورد ۲۳٫۸ ثانیه مغلوب سازد.

جگوار XE SV Project 8 مدل ۲۰۱۹:

جگوار XE SV Project 8 مدل 2019

تیم ساخت خودروهای خاص جگوار از تمام توان خود برای تولید مدل XE SV Ptoject 8 استفاده کردند. به لطف موتور ۵ لیتری سوپرشارژ V8 این خودرو که توانایی تولید ۵۹۲ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد، این مدل سریع ترین خودرو در پیست Nurburgring است.

یکی دیگر از نوآوری‌های تیم SV که در موفقیت Project 8 تاثیر گذار بوده است دو حالته بودن سیستم تعلیق خودرو است که با فشردن یک دکمه می‌توان آن را از “Street” به “Track” تغییر داد. جگوار پیست فیگور ۸ را هنگامی که تعلیق آن در حالت “Street” قرار داشت با زمان ۲۳٫۴ طی نمود، همچنین هنگامی که در حالت “Track” قرار داشت نیز تنها توانست نتیجه‌ای برابر با کوروت C8 2020 را بدست آورد.

Saleen S7 توربو دوقلو مدل ۲۰۰۶:

Saleen S7 توربو دوقلو مدل 2006

اگر می‌توانستید در زمان سفر کنید و به اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی بازگردید و در رابطه با بهترین خودروها پرس و جو کنید، به احتمال زیاد یکی از پاسخ‌های دریافتی خودروی Saleen S7 خواهد بود. در سال ۲۰۰۵، S7 ارتقا یافت و به موتور ۷ لیتری توربو دوقلو V8 که ۷۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد مجهز شد. این خودرو مسیر مسابقه را در ۲۳٫۴ ثانیه طی نمود.

کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۰:

کوروت ZR1 مدل 2010

مانند saleen S7، کوروت C6 ZR1 نیز در نیمه‌ی اول دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی بسیار شناخته شده بود. این خودرو که به “شیطان آبی” مقلب شده دارای موتوری ۶٫۲ لیتری سوپرشارژ و ۸ سیلندر است که توانایی تولید ۶۳۸ اسب بخار نیرو و ۸۱۹ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این خودرو مسیر مسابقه‌ی ما را در ۲۳٫۴ ثانیه طی نمود. همچنین این حقیقت که کوروت C8 Z51 توانسته است بهترین مدل سری C6 را شکست دهد نشان دهنده‌ی پیشرفت محصولات این شرکت است.

آئودی R8 V10 Plus مدل ۲۰۱۷:

آئودی R8 V10 Plus مدل 2017

زمانی که نسل دوم از آئودی R8 عرضه شد، عده کمی باور داشتند که عملکرد این اتومبیل به خوبی رقیب خود یعنی لامبورگینی هوراکان باشد. اما نتیجه‌ی حاصل شده از تست این خودرو بیش از آنچه دیگران تصور آن را می‌کردند به لامبورگینی نزدیک بود. صفر تا صد این خودرو ۲٫۶ ثانیه است و مسیر مسابقه را در ۲۳٫۵ ثانیه طی می‌کند که رکورد بسیار خوبی است، اما نه به خوبی کوروت C8!

استون مارتین DBS Superleggera مدل ۲۰۱۹:

استون مارتین DBS Superleggera مدل 2019

این خودرو موتوری ۱۲ سیلندری و توربو دوقلو دارد که ۷۱۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، ظرفیت آن نیز برابر ۵٫۲ لیتر است. همچنین این خودرو قیمت پایه بسیار بالایی (۳۰۸,۰۰۰ دلار) دارد. ممکن است که این استون مارتین در طراحی و ظاهر کوروت C8 2020 را شکست دهد، اما با نتیجه‌ی ۲۳٫۶ در مسیر مسابقه هرگز حریف C8 نخواهد شد.

فراری ۴۵۸ مدل ۲۰۱۰:

فراری 458 مدل 2010

فراری ۴۵۸ و کوروت C8 2020 وجه مشترک بسیاری دارند، بطور مثال هر دو موتور وسط، تنفس طبیعی و ۱۲ سیلندر هستند، همچنین هر دو آنها به گیربکس دو کلاچه مجهز شده‌اند. لازم به ذکر است که رنگ قرمز هر دو مدل نیز عالی است، اما در آخر کوروت C8 0.3 ثانیه سریع تر از فراری ۴۵۸ مسیر مسابقه را طی کرده است.

لکسوس LFA مدل ۲۰۱۲:

لکسوس LFA مدل 2012

تولید مدل LFA به دلیل پیچیدگی‌های بکار رفته در بدنه‌ی آن، در تاسیسات و محیطی مجهز و خاص صورت گرفته است. لکسوس این خودرو را بصورت دست ساز و بطور متوسط در حدود ۲۰ واحد در ماه تولید می‌نمود. تنها ۵۰۰ نمونه از این مدل ۵۵۲ اسب بخاری ۱۰ سیلندر کوپه تولید شد که با قیمت ۳۷۵,۰۰۰ دلار به فروش رسیدند. این خودرو مسیر فیگور ۸ را در ۲۳٫۷ ثانیه طی نموده است.

منبع: motortrend

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا