سانتافه مدل 2019
معرفی خودرو

سانتافه ۲۰۱۹ و تجربه رانندگی + فیلم

سانتافه ۲۰۱۹: تکامل یافته اما بدون تحول شگرف

هیوندای اولین نسخه از مدل سانتافه را نزدیک به ۲۰ سال پیش معرفی کرد، و با گذشت زمان این مدل کراس اوور تبدیل به یکی از پر فروش ترین مدل های رده ی خود شد. و حالا در سانتافه ۲۰۱۹ نسل چهارم این خودرو، سانتافه کم صدا تر، ایمن تر و به روز تر از همیشه است.

مدل جدید هیوندای سانتافه با استایل و طراحی ای جذاب تر از همیشه بازگشته است. در طراحی جلوی سانتافه ۲۰۱۹ ما شاهد چراغ های LED دی لایت در بالا و چراغ های اصلی در زیر آن هستیم. در پشت خودرو، چراغ های عقب باریک تر شده اند و چراغ های هشداری دنده عقب نیز نسبت به قبل کمی پایین تر قرار گرفته اند.

شاید به نظر رسد که سانتافه ۲۰۱۹ همان هیوندای کونا با ابعاد بزرگ تر است اما اینطور نیست، این خودرو از طراحی منحصر به فردی برخوردار است به طور مثال می توان از طراحی ستونی چراغ های جلو، پنجره ی مشبک جلوی خودرو که شبیه به زره های قرون وسطی است و نوار کروم تزئینی که در سراسر جلوی خودرو نصب شده است است نام برد. همچنین بکار بردن پنل شیشه ای بزرگتر در چهارچوب عقب خودرو، فضای دید بیشتری را نسبت به قبل در اختیار راننده قرار میدهد.

فیلم معرفی و بررسی سانتافه ۲۰۱۹

سیستم انتقال قدرت خودرو نیز پیشرفت کوچکی داشته است، مدل پایه دارای موتوری ۲٫۴ لیتری با ۱۸۵ اسب بخار نیرو و ۲۳۶ نیوتن متر گشتاور است. و در نسخه های Ultimate و Limited شما میتوانید یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندری توربوشارژ همراه با ۲۳۵ اسب بخار نیرو و ۳۵۲٫۵ نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنید.

هر دو موتور از گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک بهره می برند که همراه با سیستم الکترونیکی جدید CVVT برای بهبود کارایی و بازدهی خودرو ارائه می شود. میزان مصرف سوخت بر اساس آزمایشات انجام شده، برای موتور پایه در حالت دیفرانسیل جلو ۱۰٫۵ لیتر در شهر و ۸ لیتر در بزرگراه و همچنین در حالت تمام چرخ متحرک ۱۱٫۲ لیتر در شهر و ۸٫۷ لیتر در بزرگراه تخمین زده شده است.

مدل هایی که موتور ۲ لیتری توربوشارژ بر روی آنها نصب شده است مصرف سوختی برابر با ۱۱٫۸ در شهر و ۹٫۵ در بزرگراه را برای حالت دیفرانسیل جلو و همچنین ۱۲٫۳ لیتر در شهر و ۹٫۸ لیتر در بزرگراه را برای حالت چهار چرخ متحرک دارند.

تست رانندگی سانتافه ۲۰۱۹ در Park City ایالت یوتا که ۲۱۳۳ متر بالاتر از سطح دریا است انجام شده است. موتور آپشنال ۲ لیتری توربوشارژ قدرت زیادی را در اختیار راننده قرار میدهد اما با توجه به میزان گشتاور تولیدی این خودرو دلیلی وجود ندارد تا از تمام توان آن استفاده کنیم.

در توربو تاخیر وجود دارد و سیستم گاز خودرو نیز در دو حالت Smart و Comfort به آهستگی پاسخ می دهد اما در حالت Sport خودرو کمی سریع تر عمل می کند. مدل پایه که دارای موتور ۲٫۴ لیتری است در ارتفاع مشکل دارد و در بالا رفتن از تپه ها به سختی عمل میکند. و قرار دادن خودرو در حالت Sport با توجه به سیستم گاز آن کمبود قدرت خودرو را نمایان میکند. در عوض گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک هیوندای سریع و نرم عمل میکند و در بالارفتن از تپه های موجود در مسیر تست، عمل کرد خوبی داشت.

شاسی هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ نیز با نصب کمک فنر های جدید عقب خودرو که به جای حالت زاویه دار، به صورت عمودی نصب شده اند ارتقا یافته است. بیشتر تغییرات صورت گرفته بر روی سیستم تعلیق خودرو به منظور افزایش راحتی و پایداری خودرو است. کیفیت سواری این خودرو حتی در جاده های خاکی و سنگ ریزه دار بالا است.

اما مدلی که موتور ۲ لیتری توربو شارژ بر روی آن نصب است و رینگ های ۱۹ اینچی دارد نسبت به مدل هایی که رینگ های کوچک تری دارند تعلیق سخت تری دارد. که البته انتخاب مدلی که رینگ های کوچک تری دارد به معنای موتور ۲٫۴ لیتری است.

پایداری خودرو نیز حتی در سرعت بالا عالی است و خودرو واکنش هایی عالی نسبت به فرمان دهی دارد و حس اعتماد به نفس را به راننده القا میکند. هندلینگ ماشین عالی است و در پیچ ها به خوبی عمل میکند و کاملا پایدار است. و به لطف گشتاور و سیستم چهار چرخ متحرک آن عملکرد خوبی را در جاده های خاکی ارائه می دهد.

طراحی داخلی سانتافه ۲۰۱۹ بسیار عالی است. به اندازه ی کافی فضا برای ۵ سرنشین در کابین خودرو وجود دارد و صندلی های ردیف عقب نیز در صورت نیاز جمع می شوند. صندوق عقب هم در حالتی که سه ردیف صندلی ها باز باشند فضای بسیار مناسبی دارد و ظرفیتی برابر با ۱۰۱۶ لیتر دارد. و در حالتی که ردیف دوم صندلی ها خوابیده باشند فضایی تقریبا برابر با ۲۰۰۰ لیتر دارد.

مدل جدیدی که به زودی به بازار می آید و به موتور دیزلی نیز مجهز است دارای یک ردیف سوم کوچک برای سرنشینان است که اگر باز باشد حجم صندوق عقب را به ۳۲۸ لیتر کاهش میدهد. کیفیت مواد بکار رفته در داخل خودرو پیشرفت بسیاری داشته است و حتی قسمت های پلاستیکی بکار رفته در مدل های سطح پایین تر نیز عالی کار شده اند، مواد به کار رفته در مدل های گران قیمت تر هم کیفیتی عالی دارند و بسیار نرم کار شده اند.

همچنین نفوذ صدا به داخل کابین بسیار کم است و حتی در جاده های خاکی و یا در سرعت بالا میزان نفوذ صدا به داخل کابین در کمترین حالت ممکن است. کار با سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید هیوندای نیز آسان تر شده است. Apple Car Play و Android نیز در تمامی مدل ها بصورت استاندارد عمل میکنند. همچنین نکته برجسته در رابطه با سیستم مالتی مدیای ماشین، ۱۲ اسپیکر برند infinity به حساب می آید که در بالاترین میزان صدای خود نیز کیفیتی عالی و شفاف دارد.

هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ یک مدل تکامل یافته و اصلاح شده است که طراحی داخلی آن عالی است و سواری ای با کیفیت دارد. همچنین امکانات جانبی ایمنی ای که همراه با تمام مدل ها عرضه میشود شامل: ترمز اضطراری، کنترل ماندن در خطوط، تشخیص حضور عابر پیاده و کروز کنترل تطبیق پذیر است به علاوه ی اینکه شما خودروی کراس اووری را خریداری میکنید که ارزشی بالاتر از مبلغ پرداخت شده برای آن دارد.

یکی از مزایای سانتافه این است که مدل های آن بصورت یک خانواده عرضه می شوند و با تغییرات انجام شده بر مدل ۲۰۱۹ شما محصولی را بدست خواهید آورد که یک تجربه ی عالی رانندگی را همراه با تکنولوژی های متنوع ارائه می دهد.

منبع: motortrend

سانتافه ۲۰۱۹ و تجربه رانندگی + فیلم
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا