فناوری

سیستم هشدار تنظیم باد لاستیک نیسان چیست؟

تنظیم باد لاستیک آسان تر از همیشه

برای همه ما پیش آمده که وقتی در حال رانندگی هستیم به ناگاه احساس می کنیم باد لاستیک ها کم بوده و به اصطلاح تنظیم نیست. یا آن دسته از افراد که خودروی هوشمند دارند با روشن شدن چراغ هشدار فشاد باد تایرها مواجه می شوند. هرکسی دستگاه باد ندارد و اکثر افراد به تعمیرگاه ها و جایی که می توان لاستیک ها را باد کرد مراجعه می کنند. معمولا میزان فشار باد مناسب لاستیک ها در داخل دفترچه و یا جایی داخل خودرو درج شده است. برای چک کردن میزان فشار باد راهی نیست جز نگاه کردن مداوم به عقربه های دستگاه و یا احیانا اعداد دیجیتالی. این نحوه از تنظیم باد به نوعی حداقلی بوده و ممکن است اشکالاتی هم در پی داشته باشد نظیر کالیبره نبودن فشارسنج یا غیره. با سیستم تنظیم باد لاستیک نیسان آشنا شوید.

فشار باد لاستیک

نیسان سعی کرده که چنین ایراداتی را رفع کند. راهی ساده برای اطمینان از فشار باد به اندازه لاستیک ها. نه کم و زیاد ، دقیقا فشاد باد مناسب. از این رو کمپانی نیسان برخی از خودروهای خود را مجهز به سیستم هشدار تنظیم فشار باد لاستیک یا Easy Fill Tire Alert System کرده است که به “تنظیم آسان فشاد باد” هم می توان ترجمه کرد. سیستم به اینگونه کار می کند که وقتی شما در حال بادکردن لاستیک ها هستید ، وقتی میزان باد به اندازه مناسب و مدنظر کمپانی رسید خودرو به شما علامت می دهد. این علامت یا هشدار چگونه است؟ خودرو از طریق فلاشرها و بوق زدن شما را از اندازه صحیح فشاد باد آگاه می کند. وقتی فشار باد بالاتر از میزان صحیح باشد خودرو مجدد (برای بار دوم) بوق میزند و این یعنی فشار باد زیاد است. به همین راحتی. فرآیند نسبتا پیچیده تنظیم باد به ساده ترین شکل برگزار می شود.

فشار باد لاستیک

از آن جهت پیچیده که خیلی از افراد از اندازه صحیح فشار باد لاستیک خودروی خود اطلاع ندارند و تعمیرگاه ها (غیر نمایندگی) هم صرفا به یک میزان غیر موثق و تاییده نشده ای لاستیک ها را باد می زنند. نیسان این کار را آسان کرده و خود خودرو به شما خواهد گفت که چه موقع فشاد باد تایر ها مناسب است. این سیستم هم اکنون روی ۱۲ مدل نیسان وجود دارد. نیسان آلتیما ، آمادا ، لیف ، ماکسیما جدید ، مورانو ، پث فایندر ، روگ ، روگ اسپورت ، سنترا ، تایتان (تیتان) و ورسا . طبق اعلام موسسه ایمنی جاده آمریکا ، از هر ۵ خودروی در حال تردد ، ۴ خودرو دارای فشاد باد نامناسب بوده که این هم بر روی مصرف سوخت تاثیرگذار است و هم بر روی طول عمر مفید لاستیک ها. نیسان تاکنون ۵٫۳ میلیون خودرو را با این قابلیت به فروش رسانده است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا