مقالات عمومی

بهترین ماشین پلیس های دنیا را ببینید

بهترین ماشین پلیس های دنیا

 تمامی خودرو های عجیب و شگفت انگیز پلیس دنیا از لامبورگینی تا Caparo

احتمالا به مشاهده ی مدل های آلفارومئو و لامبورگینی در میان پلیس ایتالیا عادت کرده اید. اما اخیرا نیروی انتظامی ایتالیا با نام Carabinieri خودروی گشت جدید خود را که یک Jeep است معرفی کرده است. در ادامه با کاریرا همراه باشید تا با مدل های جالب و عجیب خودرو های پلیس در سراسر دنیا آشنا شوید.

۱- رولز رویس مدل گوست : پلیس انگلستان

بهترین ماشین پلیس های دنیا

مدل Black Badge رولز رویس که در تصویر مشاهده می کنید توسط شرکت رولز رویس به عنوان خودروی پلیس شهرستان ساسکس انگلیس در مراسم برگزار شده به منظور جمع آوری کمک های مالی برای بیمارستان خیریه کودکان رونمایی شد.
همچنین شرکت رولز رویس این خودرو را در روز افتتاح پاسگاه پلیس شهر چیچستر به نمایش گذاشت، اما متاسفانه این شرکت قصد استفاده از این خودرو را در ناوگان پلیس نداشت و پس از این مراسم، خودرو مجددا اصلاح شده و تجیزات پلیس از روی آن حذف گردیده است تا به عنوان یک مدل معمولی برای فروش عرضه شود.

۲- کیا استینگر : پلیس استرالیا- کوئینزلند

بهترین ماشین پلیس های دنیا


در تصویر، اولین خودروی غیر استرالیایی که به عنوان خودروی پلیس مورد استفاده قرار گرفته شد را مشاهده می کنید. این خودرو که کیا استینگر GTS است به خوبی از پس استاندارد های خودرو های پلیس بر می آید.

محصولات تولیدی صعنت خودروسازی استرالیا در سال های اخیر کاهش یافته است. و دو مدل اصلی معروف این کشور یعنی Ford Falcon و  Holden Commodore  دیگر تولید نخواهند شد. که البته این مسئله برای پلیس این کشور که در دهه های گذشته بر روی این دو مدل دیفرانسیل عقب تقویت شده تکیه کرده بودند مشکل ساز خواهد بود.

خوشبختانه کیا استینگر نیز دیفرانسیل عقب و تقویت شده است و بهترین جایگزین ممکن در این شرایط برای نیروی پلیس به حساب می آید. این خودرو به یک موتور توربوشارژ دوقلو که توانایی تولید ۳۶۵ اسب بخار نیرو را دارد مجهز شده و می تواند در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. از این رو با توجه به ویژگی های ذکر شده، این خودرو برای دستگیری متخلفان و تبهکاران بسیار مناسب است! بر اساس گزارش ها پلیس کوئینزلند ۵۰ دستگاه از این خودرو ها را خریداری کرده است، با این حال ناوگان پلیس کوئینزلند ظرفیت بکار گیری ۲۰۰ دستگاه را دارد.

۳- لامبورگینی هوراکان : پلیس ایالتی ایتالیا

بهترین ماشین پلیس های دنیا

شرکت لامبورگینی اخیرا دومین خودرو از مدل هوراکن را به پلیس بزرگراه ایتالیا اهدا کرده است. مانند ماشین اول، این خودرو نیز برای اقدامات عادی و رایج پلیس مورد استفاده قرار می گیرد همچنین این خودرو برای جابجایی خون و یا عضو مورد استفاده قرار می گیرد. این خودرو به غیر از تجهیزات پلیس، مانند خودروی قبلی به سیستم چهار چرخ متحرک و موتوری ۱۰ سیلندر با توانایی تولید ۶۱۰ اسب بخار نیرو مجهز شده است.

۴- فورد موستانگ ۸ سیلندر : پلیس انگلستان

بهترین ماشین پلیس های دنیا

در تصویر، فورد موستانگ را در قامت یک خودروی پلیس مشاهده می کنید. البته این خودرو به عنوان یک مدل نمایشی قبل از تولید انبوه، در نمایشگاه خودرو های پلیس در معرض دید عموم قرار گرفته است. و در حال حاضر برای گشت زنی در خیابان های انگلستان مورد استفاد قرار نمی گیرد.

۵- آلفارومئو Giulia QV : نیروی کارابینیری ایتالیا

بهترین ماشین پلیس های دنیا

نیروی کارابینیری که به عنوان یک نیروی انتظامی در ایتالیا شناخته می شود از کارخانه های بی نظیری خودرو های مورد نیاز خود را تامین می کند. این ماشین بسیار شیک و با طراحی پیچیده محسوب می شود و مثل نمونه های فیات ۵۰۰s تنها از سر هم شدن چند تکه آهن ساخته نشده است. از این ماشین به عنوان ماشین های گشت ویژه در پلیس ایتالیا استفاده می شود.

از دیگر ماشین هایی که در پلیس گشت ایتالیا استفاده می شود می توان به  لامبورگینی گالاردو، هوراکان، Lotus Evora اشاره کرد. اما این بار پلیس ایتالیا بر روی شرکت های خود سرمایه گذاری کرده و قصد استفاده بیشتر از تولیدات Giulia QV با ۵۰۳ اسب بخار را دارد.

۶- BMW i8 : پلیس دوبی

بهترین ماشین پلیس های دنیا

می توان گفت پلیس دوبی از بهترین خودروهای پلیس در سراسر جهان استفاده می کند. پلیس دوبی همواره به دنبال استفاده از ماشین های اسپورت سریع در ناوگان خود است تا ضریب امنیت و سرعت عمل پلیس را بالا برده و همچنین خود را با بالاترین استانداردهای فنی و علمی بین المللی موجود در این زمینه هماهنگ سازد.


در پلیس دوبی شاهد حضور ماشین هایی از شرکت های معروف مانند : لامبورگینی، بنتلی، استون مارتین، فراری و مک لارن هستیم. و اکنون نیز بهترین خودروی منتخب توسط مجله ی Top Gear در سال ۲۰۱۴ یعنی BMW i8 را به این مجموعه اضافه شده است.

یک مدل هیبریدی بنزینی- برقی از BMW i8 که تنها می توان آن را در کتاب های کمیک علمی تخیلی مشاهده کرد به تازگی به خاورمیانه وارد شده است که احتمالا این مدل نیز به زودی به جمع بقیه ماشین های پلیس دوبی اضافه خواهد شد.

۷- فراری FF : پلیس دوبی

بهترین ماشین پلیس های دنیا

بنا بر اعلام پلیس دوبی در توییتر رسمی خود، این ارگان به تازگی ماشین های چهار سرنشین فراری FF که به موتورهای ۱۲ سیلندر مجهز اند را به ناوگان خود اضافه نموده است. و همچنین بدون شک سیستم چهار چرخ متحرک این خودرو برای تعقیب و گریز در برف و جاده های یخ زده ی امارات متحده!!!! عالی به نظر می رسد.

۸- لامبورگینی آونتادور : پلیس دوبی

بهترین ماشین پلیس های دنیا
قبل از ورود فراری FF، پلیس دوبی از لامبورگینی آوانتادور که برای تعقیب و گریز با مجرمان بسیار مناسب به نظر می رسد، استفاده می کرد.

۹- Lotus Evora S : پلیس ایتالیا

بهترین ماشین پلیس های دنیا

نیروی کارابینری بدون شک جزو ورزیده ترین و ترسناک ترین نیروهای پلیس در جهان محسوب می شوند و این بار تصمیم به بکارگیری مدل Evora S گرفته است. اما این ماشین ها تنها برای انتقال سریع ارگان های بدن انسان استفاده می شوند و نه تعقیب و گریزهای جاده ای. در این ماشین ها از یخچال های خاصی برای تازه نگه داشتن ارگان های بدن انسان استفاده می شود.

۱۰- Caparo T1 : پلیس انگلستان

بهترین ماشین پلیس های دنیا

یکی دیگر از ماشین های ایمنی که در ناوگان پلیس انگلستان دیده می شود، کاپارو T1 است؛ کافیست این ماشین را تعقیب و گریز با مجرمان تصور کنید.

۱۱- لامبورگینی گالاردو : پلیس ایتالیا

بهترین ماشین پلیس های دنیا

حداکثر سرعت ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت، دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳٫۷ ثانیه، ۵۶۰ اسب بخار نیرو و سیستم چهار چرخ متحرک. اینها مشخصه های اصلی این ماشین قدرتمند در پلیس ایتالیا است. اگرچه این مدل ها به تازگی با مدل های هوراکان جایگزین شده اند اما  مدل LP560 گالاردو برای جلوگیری از وقوع جرم و تصادف و برقراری امنیت در جاده های ایتالیا، از جانب شرکت لامبورگینی به پلیس ایتالیا اهدا شده است. 

۱۲- شورلت کوروت : پلیس ایالات متحده

بهترین ماشین پلیس های دنیا

این یک موضوع واقعی نیست. بلکه استفاده از این ماشین در نیروهای پلیس به گفته رییس قبلی جنرال موتورز چیزی فراتر از رویا است.

۱۳- Brabus G63 AMG : پلیس دوبی

بهترین ماشین پلیس های دنیا

این ماشین با قدرت ۶۹۰ اسب بخار قادر است طی ۴٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. سبقت گرفتن از این ماشین بسیار سخت است و استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک و اصلاحاتی در سیستم آف رود آن، توانسته این ماشین را به یکی از تجهیزات ایده آل در پلیس دوبی تبدیل کند.

۱۴- لکسوس IS-F : پلیس Humberside انگلستان

بهترین ماشین پلیس های دنیا

ما بیشتر ترجیح می دهیم که افسران پلیس انگلستان را بجای گشت زنی با مدل های آسترا و اینساینا و هیوندای، در پشت فرمان خودروای مانند لکسوس مدل IS-F با ۴۱۶ اسب بخار نیرو مشاهده نماییم. اگر چه از این ماشین بیشتر برای بازدارندگی استفاده می شود اما از آن می توان در تعقیب و گریز نیز استفاده کرد. در این ماشین از یک کامپیوتر استفاده شده که به افسران پلیس این امکان را می دهد در هر لحظه به پایگاه داده پلیس متصل شوند. 

۱۵- استون مارتین one-77 : پلیس دوبی

بهترین ماشین پلیس های دنیا

پلیس دوبی به طور وصف ناپذیری در استفاده از ماشین های اسپورت و سریع فرصت طلب و حریص عمل میکند چرا که نیروی پلیس دوبی استفاده از آوانتادور، فراری FF وG63 را ناکافی می داند و به همین منظور از یکی از زیباترین و سریع ترین و نادرترین ماشین های حال حاضر جهان نیز در ناوگان خود استفاده کرده است. پس در بزرگراه های دوبی با سرعت حرکت نکنید چرا که بلافاصله پلیس را پشت سر خود خواهید دید. 

۱۶- Brabus CLS V12 S : پلیس آلمان

بهترین ماشین پلیس های دنیا

خدا را شکر کنید که این مدل یک ماشین پلیس حقیق نیست. این خودرو در سال ۲۰۰۶ برا افزایش ایمینی در رانندگی تولید شد، اگرچه که هیچ چیز در این خودرو ایمن نیست! در زیر کاپوت این خودرو یک موتور توربوشارژ دوقلو ۱۲ سیلندر قرار دارد که ۷۳۰ اسب بخار نیرو تولید می کند که حداکثر سرعت ۳۶۲ کیلومتر بر ساعت را برای CLS به ارمغان می آورد. 

۱۷- Dodge Charger : پلیس ایالات متحده

بهترین ماشین پلیس های دنیا

این خودرو به عنوان جایگزینی برای Ford Crown Victoria شناخته می شود. همچنین این خودرو بوسیله ی بازخورد ها و نظرات افسران حقیقی پلیس تولید شده است. کمپانی کرایسلر ادعا کرده است این ماشین سریع ترین ماشین پلیس تاریخ آمریکا به حساب می آید. مدل های دیفرانسیل عقب این ماشین توانستند رکورد سرعت را در مسابقات اتومبیل رانی میشیگان که برای خودروهای پلیس ترتیب داده می شود، بشکنند.

۱۸- HSV GTS : پلیس استرالیا

بهترین ماشین پلیس های دنیا

این HSV با تایرهای منحصر به فرد خود به افسران پلیس در نیوسات ولز تحویل داده شد و از آن برای برقراری امنیت جاده ای استفاده می شود. مانند بسیاری از ماشین های حاضر در این لیست، از این ماشین نیز به بیشتر برای هشدار دادن استفاده می شود تا افراد با دیدن آن دست از پا خطا نکنند. از این ماشین برای تعقیب و گریز با مجرمان و گشت بزرگراه از ان استفاده می شود. پس اگر آن را در جاده دیدید، اشتباه نکنید چرا که یک پلیس واقعی در آن قرار دارد.

۱۹- Lotus Evora S : پلیس انگلستان

بهترین ماشین پلیس های دنیا

تصویری که مشاهده می کنید، خودروی Evora S است که توسط کمپانی Lotus به چند شهرستان انگلستان از جمله نورفولک، ساسکس، بدفورشایر، کمبریج شایر و هارتفرود شایر اهدا شده است. پلیس از این ماشین برای اعمال قانون بر متخلفین سرعت، رانندگانی که الکل مصرف کرده اند، رانندگان فاقد کمربند ایمنی، و افرادی که در حین رانندگی از موبایل استفاده می کنند استفاده می نماید.

۲۰- نیسان GT-R : پلیس مخفی آمریکا

بهترین ماشین پلیس های دنیا

سال های قبل از این ماشین برای یک ماموریت سری توسط یک مامور سرویس مخفی آمریکا در پوشش نیروی پلیس استفاده شد. ماشینی که در تصویر بالا می بینید احتمالا ترسناک ترین ماشین پلیسی باشد که تا حالا دیده اید. 

۲۱- مک لارن ۱۲C : پلیس انگلستان

بهترین ماشین پلیس های دنیا

افرادی که قصد گذراندن تعطیلات خود در مارلبرا را دارند احتمال باید خوشحال باشند که هنوز از ماشین پلیسی که در تصویر بالا می بنیید، به طور رسمی در جاده ها استفاده نمی شود. این ماشین یک مک لارن۱۲C است که در هیبت یک ماشین پلیس در آمده است.


این ماشین در نمایشگاه خودروی پلیس در بیرمنگام  به بازدیدکنندگان معرفی شد که در همان نمایشگاه نیز BMW به طور رایگان از ماشین پلیس i3 خود رونمایی کرد. تعقیب و گریز بین ماشین های پلیس مک لارن و موتورسواران متخلف جالب به نظر می رسد چرا که این ماشین از قابلیت های بالایی برخوردار است.

مک لارن ۱۲C از پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۸ سیلندر با قدرت ۶۱۶ اسب بخار استفاده می کند و قادر است طی ۳٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

۲۲- Volvo S60 Polestar : پلیس استرالیا

بهترین ماشین پلیس های دنیا

اگر شما یک مجرم در استرالیا هستید، باید در انتخاب های زندگی خود یک بازنگری داشته باشید چرا که با وجود حضور ماشین های ولوو S60 در پلیس استرالیا، هیچ راه فراری از دست قانون وجود ندارد. 
این خودرو از یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر که ۳۵۰ اسب بخار قدرت دارد بهره می برد. سیستم انتقال قدرت این ماشین، ۶ دنده اتوماتیک است و از سیستم چهار چرخ متحرک Haldex در آن استفاده شده است. ولوو S60 قادر است طی ۴٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و ظرف کمتر از ۱۳ ثانیه نیز به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

حداکثر سرعت این ماشین ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این ماشین به چابکی و سرعت کانسپت جدید Polestar که به تازگی معرفی شده است نیست اما همچنان در میان ماشین های سریع به شمار می رود.

۲۳- Dodge Charger : پلیس ایالات متحده

بهترین ماشین پلیس های دنیا

مدل ۲۰۱۵ داج شارژر به تازگی در ناوگان پلیس ایالات متحده استفاده می شود و با وجود این ماشین ترسناک باید با احتیاط در خیابان ها حرکت کنید. علاوه بر ظاهر ترسناک با چراغ های جلوی رعب آور و سپرهای وحشتناکی که در این ماشین به کار رفته است، این خودرو به یک موتور ۸ سیلندر نیز مجهز شده است. البته این ماشین های پلیس با موتورهای Pentastar که دارای ۶ سیلندر هستند نیز عرضه می شوند، اما اصولا هر افسر پلیسی مدل های ۸ سیلندر را نسبت به مدل های Pentastar ترجیح می دهد! در مدل های ۲۰۱۵ داج شارژر شاهد پیشرانه ۵٫۷ لیتری HEMI 8 سیلندر با ۳۷۰ اسب بخار قدرت هستیم که قادر اند در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.


سرعت این ماشین برای تعقیب متخلفین در جاده ها کافی به نظر می رسد. با توجه به شاسی تقویت شده RWD و استفاده از سیستم تعلیق ضربه گیرهای جدید و ترمزهای با قابلیت جدید و البته تایرهای ۱۸ اینچی، پلیس آمریکا هیچ رقیبی برای این ماشین در جاده ها نمی بیند.

منبع: topgear

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا