موسسه ی آموزش رانندگی لکسوس پرفورمنس
مقالات عمومی

تجربه یک روز با موسسه ی آموزش رانندگی لکسوس پرفورمنس

قدرت موتور V8 در کرانه های پیست بین المللی دیتونا در آمریکا، خاطره ای فراموش نشدنی برای عاشقان رانندگی به ارمغان می آورد.

پیست بین المللی شهر دیتونا برای هر کسی که به خودرو و مسابقات اتومبیل رانی علاقه دارد بسیار خاص است. افرادی که مسابقات را دنبال می کنند با تاریخ غیر قابل وصف این پیست به خوبی آشنا هستند و اهمیت آن را درک می کنند. بنابراین زمانی که شرکت لکسوس از من درخواست کرد تا چند مدل از سری F پرفورمنس این شرکت را در این پیست معروف بررسی کنم، در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم خود را گرفته و جواب مثبتم را به آنها اعلام کردم.

موسسه رانندگی لکسوس پرفورمنس :

شرکت لکسوس قصد دارد تا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تعداد زیادی از مدل های قدرتمند خود را که به سری F پرفورمنس معروف است معرفی نماید. امروزه مدل های GS F، RC F و LC 500 به عنوان سریع ترین مدل های شرکت لکسوس شناخته می شوند. تاکنون این موسسه ی رانندگی از پیست دیتونا و پیست ایندیانا موتور بازدید کرده است و بازدید از چند پیست معروف دیگر را در اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹ در دستور کار خود قرار داده است.

شرکت کنندگان می توانند برای شرکت در این رویداد یکی از سه روز : جمعه، شنبه و یکشنبه را انتخاب کنند. جدا از اینکه کدام روز را برای این کار انتخاب می کنید، هدف این مراسم یک چیز است : معرفی کوتاه، بیان کردن نکات ایمنی و سپس رانندگی طولانی مدت پشت فرمان خودرو ها که تنها زمان استراحت آن زمان ناهار به منظور آماده شدن برای ادامه ی مسیر است. همچنین در این رویداد شما توسط بهترین رانندگان اتومبیل رانی مانند Scott Pruett راهنمایی می شوید. البته Prouett در حال حاضر زمانش را برای توسعه ی خودرو های اسپورت لکسوس سپری می کند که با توجه به سوابق و جوایزی که او در مسابقات برنده شده است مناسب ترین شخص برای این شغل محسوب می شود.

نحوه برگزاری مراسم :

شرکت کنندگان صرفا برای تقویت مهارت های خود در رانندگی به اینجا آمده اند و همیشه سعی کنید تا در نقطه ی امن خود باقی بمانید

قبل از هر چیز این رو باید به اطلاعتون برسونم که من راننده ی حرفه ای مسابقات نیستم از این رو زمانی که با پیست پر پیچ و خم دیتونا مواجه شدم حس خوبی نداشتم. خوشبختانه تیم لکسوس سریعا راهنمایی ها و دستورات لازم را برای ما فراهم کردند. همچنین نکاتی مانند اینکه  “شرکت کنندگان صرفا برای تقویت مهارت های خود در رانندگی به اینجا آمده اند و همیشه سعی کنید تا در نقطه ی امن خود باقی بمانید و غیره ” را یاد آوری کردند.

بعد از بیان نکات ایمنی تیم لکسوس سریعا شرکت کنندگان را به پشت فرمان خودرو ها هدایت کردند. شیوه برگزاری مراسم هم بصورت ۴ بخش ۴۵ دقیقه ای قبل از ناهار و ۴ بخش ۴۵ دقیقه ای بعد از ناهار است.

برنامه ی ما در این مراسم شامل چند دور در پیست دیتونا، طی مسیر در یک پیست کوچک مارپیچ، دریفت و همچنین یک پرسش و پاسخ کوتاه با Scott Pruett بود. زمان جلسات رانندگی هم به گونه ای تنظیم شده بود که شرکت کنندگان بیشترین استفاده ی ممکن را از مباحث می بردند و بیشترین تجربه ی را کسب می کردند. هر بخش از این مراسم نیز دو یا چند بار تکرار می شوند و این به این معنا است که نکات آموزش داده شده در صبح را می توانید بصورت صحیح در بخش آموزشی بعد از ظهر پیاده کنید.

مراسم در پیست مارپیچ با آخرین محصول از سری F پرفورمنس لکسوس با نام LC 500 آغاز شد. موتور قدرتمند ۵ لیتری ۸ سیلندری LC 500 در حالت Sport پلاس بسیار سریع و چابک عمل می کند و کنترل خودرو را در این پیست کوچک مارپیچ دشوار می سازد.

مراسم در پیست مارپیچ با آخرین محصول از سری F پرفورمنس لکسوس با نام LC 500 آغاز شد

مسیر مارپیچ کوتاه و جمع و جور بود طوری که رکورد مناسب برای یک دور کمتر از ۳۴ ثانیه در نظر گرفته می شود و این در حالی است که ۳۷ ثانیه برای یک دور عملکرد چندان مناسبی نیست (البته من هر دو زمان را به ثبت رساندم !). با گذشت زمان من با عملکرد خودرو بیشتر آشنا شدم و زمانی که خود را با آن تطبیق دادم توانستم هر دور ۱ ثانیه از زمان رکوردم کاهش دهم. مدل LC 500 ابعاد بزرگی دارد بنابراین کنترل آن سر پیچ ها کار دشواری است. البته مربی ها با هر اشتباه راننده او را توسط واکی تاکی راهنمایی می کردند. و با جمله هایی نظیر اینکه : “شما فقط برای آموزش اینجا هستید و با آرامش مسیر را طی کنید” رانندگان را تشویق می کردند.

بعد از مسیر مارپیچ، من پشت فرمان مدل RC F قرار گرفتم تا بخش دریفت را پشت سر بگذارم. بر اساس توضیحات تیم لکسوس این مسیر برای تقویت توانایی کنترل افراد بر روی خودرو در مواقعی که مسیر دشوار است و یا کنترل خودرو از دست راننده خارج می شود طراحی شده است. البته اگر با شما روراست باشم این بخش برای من بسیار هیجان انگیز است چون می توانم حسابی از تایر های خودرو کار بکشم و با خودرو مانور بدهم بدون اینکه نگران آسیب رساندن به خودرو یا خودم باشم!

حتی با وجود خیس بودن مسیر و خاموش بودن سیستم کنترل پایداری خودرو، مدل RC F به خوبی از پس مانور ها بر می آید و عملکردی ایده آل دارد. و در آخر اینطور به نظر می رسد که سری F پرفورمنس لکسوس در برآورده کردن انتظارات رانندگان توانایی بسیاری دارد.

هدف اصلی تمامی رانندگان تجربه ی رانندگی با مدل GS F در پیست ۵٫۶ کیلومتری بین المللی دیتونا بود

با این حال هدف اصلی تمامی رانندگان تجربه ی رانندگی با مدل GS F در پیست ۵٫۶ کیلومتری بین المللی دیتونا بود. با وجود اینکه این مدل یک سدان است اما با توجه به سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعتی و ۴۶۷ اسب بخار نیرو تولیدی آن و همچنین سیستم تعلیق این خودرو، تمامی شک ها در رابطه با عملکرد آن از بین می رود.

دستورعمل های قرار گرفته شده در اختیار رانندگان نشان دهنده ی این است که کارکنان موسسه ی رانندگی لکسوس بسیار ماهر و آموزش دیده اند و تمامی جوانب کار را در نظر گرفته اند. از این رو مربی همیشه آماده بود و با دقت بالا راهنمایی های مناسب را انجام می داد و مطمئن می شد که تمامی رانندگان سرعت خود را حفط کنند و همزمان ایمن رانندگی کنند. بیشترین بازدهی از نظر یادگیری مهارت ها در پیست معروف دیتونا از طریق تکرار و تمرین صورت می گیرد که کارکنان موسسه این کار را با بیشتری دقت ممکن انجام دادند. در آخر با توجه به ارزیابی های من، خودروی GS F بهترین مدل سری F پرفورمنس تا اینجا محسوب می شود.

ارزیابی نهایی :

قطعا طرفداران پر و پا قرص برند لکسوس از این رویداد آموزشی لذت خواهند برد، اما این رویداد برای افرادی که علاقه ی چندانی به رانندگی ندارند نیز مفید است و می تواند تاثیر بسزایی در مهارت های رانندگی آنها داشته باشد. و این در حالی است که در کنار این آموزش بهترین لحظات ممکن را در بهترین پیست های اتومبیل رانی کشور های مختلف خواهند داشت.

قیمت این دوره ی آموزشی ۹۹۵ دلار است که شامل صبحانه، ناهار و یک روز کامل رانندگی می شود. تنها کافی است که با لباس و کفش مناسب به محل برگزاری این رویداد بروید و بقیه کارها را به تیم لکسوس بسپارید.

لکسوس ممکن است که برندی پرچم دار در زمینه ی خودرو های پرفورمنس نباشد اما قطعا سری F این برند امکانات و قابلیت های بیشماری از نظر هندلینگ و تجربه ی رانندگی ارائه می دهد. در هر حال ماتجربه ی یک روز رانندگی با محصولات سری F پرفورمنس لکسوس را به شما پیشنهاد می کنیم.

تجربه یک روز با موسسه ی آموزش رانندگی لکسوس پرفورمنس
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا