آشنایی با برندها

فرانسوی های همیشه حاضر: نگاهی به حضور پرنوسان پژو و رنو در ایران

پژو و رنو

از پژو ۴۰۵، ۲۰۶ و ۲۰۷ گرفته تا رنو مگان و تندر ۹۰ و ساندرو. همیشه پای فرانسوی ها در میان است

یادمان می آید که زمانی خیابان های شهر در اختیار پژو و رنو و پراید بوده اند (البته پیکان عزیز را فاکتور می گیریم!). رنو ۵ های دوست داشتنی کم کم جایشان را به پژو ۴۰۵ های GLX کولردار دادند. حتما یادتان هست زمانی که کولر خودرو یک خصوصیت اشرافی به حساب می آمد!

به گزارش کاریرا به نقل از همراه مکانیک، نگاهی گذرا داریم به حضور این دو خودروساز فرانسوی در ایران.

حضور رنو در ایران

این خودروساز فرانسوی در سال ۱۸۹۹ تأسیس شد و پس از خرید ماک، ۴۵ درصد از سهام نیسان را در سال ۱۹۹۹ خریداری کرد و در مقابل ۱۵ درصد از سهام رنو نیز به شرکت نیسان منتقل شد.

علاوه بر همکاری با نیسان می‌توان به همکاری رنو با شرکت‌ سامسونگ که منجر به راه‌اندازی شرکت رنو سامسونگ موتورز شد و همکاری با ولوو که منجر به آغاز کامیون‌سازی رنو شد، اشاره کرد.

تاریخچه حضور رنو در ایران، به سال‌های دور بر می‌گردد. اولین خودرو رنو در سال ۱۲۹۷ وارد ایران شد. اما حضور رنو به عنوان خودروساز در ایران در سال ۱۳۸۱ با امضای قراردادی با سازمان گسترش و نوسازی آغاز شد و رنو پارس به عنوان نخستین جوینت ونچر صنعت خودروی ایران پس از انقلاب با سرمایه‌گذاری مشترک رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران در سال ۸۳ وارد بازار شد.

رنو تندر 90

فعالیت گسترده رنو در ایران با تولید تندر۹۰ در اسفند ۸۵ در پارس خودرو و در اردیبهشت ۸۶ در ایران خودرو آغاز شد.

قیمت روز رنو تندر ۹۰ پارس خودرو

[wk_price id=51]

دیگر محصولات این همکاری عبارتند از: مگان پارس خودرو، تندر۹۰ پیکاپ، رنو ساندرو و در نهایت ساندرو استپ‌ وی. مدل‌های لتیتود، کولیوس، اسکالا، کپچر، تلیسمان، داستر، سفران و فلوئنس دیگر محصولات رنو هستند که از طریق شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، پارس خودرو و نگین خودرو و سایر شرکت‌ها به بازار ایران وارد می‌شوند.

رنو مگان

با وجود کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات رنو، خودروهای این شرکت از ظاهر زیبایی بهرمند نیستند. این موضوع را می‌توان ایراد اصلی محصولات رنو دانست که با طراحی و تولید رنو تلیسمان این طلسم شکسته شد و رنو خودرویی با طراحی خارجی چشم نواز به بازار عرضه کرد.

رنو تلیسمان جزو بهترین خودروهای سدان سایزD، در خاورمیانه است.

رنو تلیسمان

سواری رنو تلیسمان بسیار نرم و تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز برای خریداران این خودرو خواهد بود. سیستم مولتی مدیا، صفحه نمایش ۸.۷ اینچی لمسی، مجهز بودن به سیستم R-Link ۲، چراغ‌های LED روشنایی روز C شکل که می‌توان گفت امضای رییس قسمت طراحی رنو یعنی لارنس آکر است، از دیگر ویژگی‌ها و امکانات این خودرو است.

حضور پژو در ایران

شرکتی که در سال ۱۸۱۰ کار خود را با ساخت قهوه‌ساز آغاز کرد اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا شناخته می‌شود. خودروسازی پژو در راستای اهداف خود با رنو و سیتروئن گرفته تا ولووی سوئد و حتی میتسوبیشی ژاپن همکاری داشته است. اما تردیدی نیست که یکی از پرسودترین معاملات این خودروساز با ایران ‌خودرو بوده است.

از دست ندهید: آسیاب فلفل پژو، سوسیس فولکس واگن و عسل پورشه

تاریخچه حضور پژو در بازار ایران به پیش از انقلاب برمی‌گردد. یک سال پیش از انقلاب تقریباً قرارداد با پژو نهایی شده بود اما با وقوع انقلاب همکاری با پژو به تعویق افتاد و در سال ۶۸ قرارداد پژو مجددا بسته شد.

پژو 405

در طی حدود ۳۰ سال از حضور پژو در ایران، خودروهای این کمپانی به خوبی در زندگی ایرانیان جا باز کرده‌اند و جزئی از جامعه و صنعت خودروسازی ایران شده‌اند.

قیمت روز پژو ۴۰۵ GLX

[wk_price id=64]

از طرفی قیمت محصولات پژو در ایران همواره مناسب بوده و همین امر باعث شده تا محصولات پژو مورد استقبال طبقات مختلف جامعه قرار بگیرد.

پژو 206

همکاری پژو با ایران همانند سایر کمپانی‌های خارجی همواره دستخوش روابط سیاسی بین کشورها بوده و هست.

حاصل همکاری مجدد خودروسازی پژو با ایران خودرو ارایه محصولاتی چون ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۵۰۸ بود. پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین کراس‌اور پژو در ایران، با استقبال مناسبی از سوی ایرانیان مواجه شد؛ استقبالی که در سال‌های دور از خودرویی مانند ۲۰۶ نیز به عمل آمده بود. پژو ۲۰۰۸ در واقع نسخه کراس‌اور محصول موفق ۲۰۸ است که پژو برای عقب نماندن از بازار کراس‌اورها، آن را تولید کرد.

قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۲

[wk_price id=73]

تحویل ۲۰۰۸ های ثبت نامی

کیفیت مواد مورد استفاده در کابین پژو ۲۰۰۸ از برخی رقبای خود بهتر است. همچنین با وجود آن که این خودرو در کلاس کراس‌اورها قرار می‌گیرد؛ استفاده از خطوط برجسته با دقت و هوشیاری بسیار بالایی انجام شده و همین امر، ظاهری همانند شاسی‌بلندهای غول‌پیکر برای پژو ۲۰۰۸ به ارمغان آورده است. پژو ۲۰۰۸ به لحاظ ایمنی موفق به اخذ ۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP شده است.

قیمت روز پژو ۲۰۰۸

[wk_price id=23]

 

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا