آشنایی با برندها

۱۰ خودروی برتر هیبریدی دنیا ۲۰۱۷-۲۰۱۸

خودروهای هیبریدی

رونق بازار جهانی خودروهای هیبریدی

بدون شک آینده روشن و خوبی در انتظار خودروهای برقی است.  یکی از شاخه های خودروهای برقی که با نرخ فزاینده ای در حال رشد بوده خودروهای هیبریدی است. حال چه نوع پلاگین هیبرید یا PHEV و چه نوع هیبریدی معمولی که در آن اتومبیل خودش را شارژ می کند ، باید گفت که امروزه با مدل ها و انتخاب های متعددی رو به رو هستیم. البته در کشور ایران فعلا انتخاب ها محدوده بوده نظیر تویوتا پریوس ، هیوندای سوناتا هیبرید و میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید. ولی در خارج از ایران خاصتا آمریکا و اروپا طیف گسترده ای از اتومبیل های تمام برقی نظیر تسلا و هیبریدی PHEV و هیبریدی معمولی در اختیار مشتریان است.

مجموعه اتواکسپرس لیستی از بهترین خودروهای هیبریدی موجود در بازار دنیا تهیه کرده که در زیر قابل مشاهده است. مجموعه عواملی چون ظرفیت باتری ، قیمت خودرو ، هزینه های نگهداری و تعمیرات ، قابلیت اطمینان و مصرف سوخت فاکتورهایی هستند که در انتخاب مدنظر بوده اند. قابل ذکر است که این لیست تنها به ۱۰ خودرو اشاره می کند. در غیر این صورت می توان لیستی بلند بالا از اتومبیل های هیبریدی تهیه نمود که اتفاقا همه آنها به نوبه خود خوب و محبوب هستند. لذا نام تویوتا C-HR و یا هیوندای سوناتا هیبریدی را در این لیست محدود نخواهیم دید.

لیست بهترین خودروهای هیبریدی
شمارهنام خودروکشور
1BMW i3 Range Extenderآلمان
2تویوتا پریوسژاپن
3هیوندای یونیک PHEVکره جنوبی
4ولوو XC60 T8سوئد
5فولکس واگن گلف GTEآلمان
6مینی کانتری من PHEVانگلیس
7BMW 530eآلمان
8لکسوس IS 300hژاپن
9پورشه پانامرا هیبریدآلمان
10کیا نیرو PHEVکره جنوبی

دنیا خودروی هیبریدی را با تویوتا پریوس می شناسد. تویوتا Prius اکنون به طور تقریبی ۲۰ امین سال حضورش در بازار خودرو را تجربه می کند. ابتدا نسخه های بنزینی این اتومبیل بود که عرضه شد و فروش خوبی هم تجربه کرد. کم کم صحبت از اتومبیل هیبرید به میان آمد و کمپانی Toyota نسخه کانسپت Toyota Prius هیبریدی را معرفی نمود. بدین ترتیب اولین خودروی هیبریدی که به تولید انبوه رسید چیزی نبود جز تویوتا پریوس. اکنون نیز تویوتا پریوس با قدرت هرچه تمام تر به حضور پر رنگ خود ادامه می دهد و در کشور ایران نیز با استقبال خوبی رو به رو شده است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا