آشنایی با برندها

۱۰ خودروی برتر هاچ بک در اروپا

هاچ بک

کوچک ، جمع و جور و دوست داشتنی

خودروهای کوچک همواره کار سختی دارند. این اتومبیل ها باید استانداردهای سختگیرانه ایمنی را پشت سرگذاشته و در عین کوچکی ، به اندازه مناسب جادار نیز باشند! قبل ها در مطلبی به موضوع خودروهای کوچک خطرآفرین پرداختیم و چندی از ایمن ترین و خطرناک ترین خودروهای هاچ بک و شهری را باهم مرور کردیم. اکنون قصد داریم نگاهی داشته باشیم به محبوب ترین هاچ بک های بازار خارج که آمیخته ای از معیارهای ایمنی ، هزینه های کم ، رانندگی لذت بخش و مناسب خانواده هستند.

هاچ بک

اتومبیل های کوچک معمولا همانند خودروهای سگمنت SUV و Crossover تیتر یک خبرها نیستند. به هر حال و به هر دلیل این خودروهای کراس اوور، سوپرکارها و حتی خودروهای لوکس هستند که همه نگاه ها را به خود جلب می کنند. اما در این میان خودروهای کوچک خانوادگی در بعضی از قسمت های بازار اروپا سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند. انگلیسی ها اکنون اعلام می کنند که برای خلوت کردن خیابان ها و جاده ها راهی نداریم جز اینکه یا اتومبیل کمتری داشته باشیم یا خودروهای کوچک سوار شویم. خودروهای کوچک و هاچ بک به شکلی که امروز می شناسیم از دهه ۷۰ میلادی کار خود را آغاز کردند. خودروهایی که قرار بود به شکلی مثل استیشن ها از ظاهر ساده سدان ها فاصله گرفته و جذابیت بیشتری داشته باشند. آغازگران و پیش گامان این راه را می توانیم رنو ۴ ، رنو ۵ ، رنو ۱۶ ، آستین ماکسی (محصول خودروسازی Austin) و فیات ۱۲۷ بدانیم.

هاچ بک

اکنون در دسته اتومبیل های شهری ، سیتروئن C1 و اشکودا سیتیگو جزو کوچک ترین ها به حساب می آیند. اما انتخاب های زیادی وجود دارد. بر اساس قیمت ، هزینه های نگهداری ، ایمنی ، جادار بودن و کیفیت ساخت می توانیم یک لیست ۱۰ تایی را آماده کنیم. خودروهای زیر را می توانیم ۱۰ تا از بهترین هاچ بک های حال حاضر بازار اروپا و خاصتا انگلیس بدانم. در این لیست خودروهای نام آشنایی وجود دارد که در بازار ایران هم یافت می شوند. فولکس واگن گلف البته از نوع GTI که توسط ماموت خودرو هم اکنون پیش فروش شده است. مزدا ۳ هاچ بک هم حضور نسبتا گسترده ای در ایران دارد. اما بطور موردی و خیلی محدود سئات لئون در بازار آزاد خرید و فروش می شود. BMW سری ۱ نیز بواسطه پرشیا خودرو در بازار ایران حضور دارد. لیست زیر را باهم می بینیم.

بهترین خودروهای هاچ بک
ردیفنام خودرو
1فولکس واگن گلف
2واکسهال آسترا
3اشکودا اکتاویا
4رنو مگان هاچ بک
5هوندا سیویک
6سئات لئون
7پژو 308
8مزدا 3 هاچ بک
9آئودی A3
10بی ام و سری 1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا