عصبانیت هنگام رانندگی
توصیه ها

علائم استرس و ۶ راهکار برای مقابله با آن قبل از رانندگی

نشانه ها را قبل از اینکه مشکل ساز شوند شناسایی کنید

موسسه ی IAM انگلستان با همکاری شرکت BEN (یک خیریه ی مستقل است که از افرادی که در صنعت خودرو هستند پشتیبانی میکند) نکاتی را برای رانندگانی که استرس و فشار زیادی را تحمل میکنند ارائه کرده است.

بنابر بیانیه ی این شرکت خیریه: تمام افراد استرس را در زندگی خود تجربه کرده اند و با تاثیر آن آشنا هستند. مخصوصا زمانی که سعی دارید روی کاری که ذاتا استرس زا است مانند رانندگی تمرکز کنید ممکن است این حالت به سراغ شما آید.

در ادامه نکاتی توسط شرکت BEN برای زمانی که قبل از رانندگی احساس استرس میکنید گردآوری شده است.

علائم هشدار دهنده‌ی استرس

عصبانیت هنگام رانندگی

 

اول از همه باید نشانه های هشداردهنده ی استرس را تشخیص دهید، شما ممکن است یک و یا تعدادی از این علائم را احساس کنید:

  • به راحتی از خانواده و یا همکاران و یا دوستان آزرده خاطر می شوید.
  • احساساتی شدن، فراموشکار بودن و یا از دست دادن تمرکز
  • افکار آشفته
  • عدم توانایی در کنار گذاشتن افکار منفی و مخرب
  • ساکت و گوشه گیر شدن
  •  کمبود و یا اضافه وزن
  •  مصرف دارو های متعدد و یا استعمال دخانیات
  • گرفتگی عضلات
  •  سردرد
  • احساس بیماری
  • کمبود خواب و یا بی خوابی
  • بیمار شدن مداوم

نکاتی که میتوانید قبل از دچار شدن به استرس های مربوط به رانندگی، انجام دهید

عصبانیت هنگام رانندگی

۱- یک پیاده روی کوتاه میتواند تاثیر مناسبی در از بین رفتن استرس های ناشی از روز کاری شما داشته باشد.

۲- سعی کنید استرس را از خود دور کنید و صبر کنید تا کاملا آرام شوید، بعد اقدام به استفاده از خودرو کنید. رانندگی کردن در ساعات شلوغی میتواند بیشترین استرس و اضطراب را ایجاد کند و اگر شما از قبل استرس داشته باشید شرایط بدتر خواهد شد.

۳- سعی کنید قبل از اینکه پشت فرمان بشینید نفسی عمیق بکشید، تحقیقات نشان داده اند که مدیتیشن استرس و اضطراب را کاهش خواهد داد. اگر شما با روش های مدیتیشن آشنایی ندارید میتوانید کمی در این باره تحقیق کنید و روش های آن را فرا گیرید.

۴- اگر از شدت استرس احساس خوبی ندارید سعی کنید خود را آرام کنید. میتوانید مقدار زیادی آب بنوشید همچنین تنفس هوای تازه نیز در آرام کردن شما تاثیر گذار است.

۵- لیستی از مواردی که باعث استرس شما میشود تهیه کنید و زمانی برای رفع آنها قرار دهید. بعضی اوقات نوشتن نگرانی ها بر روی کاغذ و صرف کردن زمان برای حل کردن آنها به شما کمک میکند تا ذهنتان را خالی کنید.

۶- اگر استرس شما منجر به سیگار کشیدن و یا مصرف داروهای مختلف میشود، این مواد ممکن است قبل از رانندگی در بدن شما باقی بمانند و در هنگام رانندگی مشکل زا باشند. بنابراین اگر مشکل مصرف دارو و یا استعمال دخانیات و یا حتی اعتیاد به مواد مخدر دارید حتما با پزشک مشورت کنید.

عصبانیت هنگام رانندگی

اگر شما به دلیل استرس بیش از حد، مشکل کم خوابی دارید مطمئن شوید که قبل از رانندگی خسته نیستید. شرکت IAM پیشنهاد میدهد که اگر احساس خواب آلودگی در حین رانندگی داشتید در شانه جاده و یا بزرگراه توقف کنید تا بتوانید استراحت کنید، براساس تحقیقات ۲۰ درصد از تصادفات بر اثر خواب آلودگی هستند بنابراین اگر خسته هستید رانندگی نکنید.
درباره مشکلات استرس تان میتوانید با نزدیکان خود صحبت کنید، گاهی اوقات مشورت و درمیان گذاشتن مشکلات با نزدیکان و عزیزانتان میتواند کمک بزرگی باشد و این افراد میتوانند شما را در یافتن راه حل برای مشکلاتتان یاری کنند.

منبع: motor1

علائم استرس و ۶ راهکار برای مقابله با آن قبل از رانندگی
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا