توصیه ها

چگونه خط و خش های بدنه‌ی خودرو را پاک کنیم؟

ترمیم خط و خش رنگ خودرو

خط و خش هایی که بر اثر بی توجهی و تصادف های جزئی بر روی بدنه ی خودرو ایجاد می شوند، می تواند ظاهر ماشین شما را خراب کند.

این بار در کاریرا نکاتی را در رابطه با ترمیم خط و خش های بدنه ی خودرو به بهترین نحو ممکن بیان می کنیم.

استفاده از خودروی شخصی یکی از عادات روزمره ی افراد است و در هر بار استفاده، امکان ایجاد خط و خش بر روی بدنه خودرو وجود دارد. چه خطوط ایجاد شده بر روی ماشین بر اثر بی احتیاطی در هنگام پارک خودرو باشد، تماس شاخ و برگ درختان با بدنه باشد و یا حتی این خطوط توسط دیگران ایجاد شود. شما میتوانید با بکار گیری راهکار های ذکر شده در ادامه با توجه به نوع این آسیب دیدگی ها، آن ها را ترمیم کنید.

همیشه لازم نیست که شما برای ترمیم خط و خش های بدنه ی ماشین خود به تعمیر گاه ها مراجعه کنید و هزینه ای اضافی متقبل شوید. بنابر میزان آسیب دیدگی خودرو ممکن است بتوانید این آسیب ها را خودتان با کمترین هزینه ترمیم نمایید. میزان متفاوتی از آسیب دیدگی وجود دارد، اما با توجه به محصولات موجود در بازار، شما میتوانید از آسیب دیدگی های کم تا متوسط را با این محصولات ترمیم کنید.

اما کدام محصول برای شما مناسب است؟ بر اساس اینکه چه نوع آسیبی به خودرو ی شما وارد شده است و محصولات متنوع موجود در بازار، در ادامه ما نکاتی را در رابطه با ترمیم درجه های مختلف آسیب دیدگی برای شما جمع آوری کرده ایم.

آسیب به رنگ بدنه ی خودرو

ترمیم خط و خش رنگ خودرو

فرض کنید شما به تازگی ماشین خود را شسته اید و در حال برق زدن است اما با این حال هنوز نشانه هایی از گرد و خاک بر بدنه ی خودرو مشاهده می شود. این آثار بوسیله ی ذرات گرد و غباری که از قبل درون اسفنج و یا پارچه ای که برای تمیز کردن خودرو استفاده می کنید ایجاد می شوند.

خش های ریز حاصل از ذرات خاک و غبار را به راحتی از بین ببرید

بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از یک صافی و محافظ در سطل آب و کف مورد استفاده برای شستشوی خودرو است. این کار مانع از جذب سنگ ریزه ها و یا خاک و گرد و غبار موجود در آب به اسفنج شما میشود.

اما اگر این سنگ ریزه ها و … آسیبی به بدنه ی خودرو ی شما وارد کرده اند، روش هایی برای اینکه این آسیب دیدگی ها بهتر به نظر برسند وجود دارند. یکی از ترفند های ساده برای تخمین میزان آسیب دیدگی این است که با انگشت خود خط خوردگی ها را لمس کنید، اگر این خط خوردگی ها عمیق نباشند به احتمال زیاد میتوان آنها را با یک پاک کننده خطوط مانند T-cut ترمیم کرد.

پاک کننده ی خطوط یک مایع پاک کننده است که توانایی پاک کردن لایه های اولیه رنگ خودرو را دارد. مقدار کمی از این مایع را بر روی یک پارچه بریزید و به صورت دایره وار بروی محل مورد نظر بکشید. به احتمال زیاد شاهد آن خواهید بود که این خطوط ناپدید می شوند.

ترمیم خط و خش رنگ خودرو

در رابطه با میزان استفاده از مایع پاک کننده احتیاط کنید، چون کاری که شما با این مایع انجام می دهید در حقیقت پاک کردن لایه کوچکی از رنگ خودرو هستید. که کاملا عادی است اما اگر پارچه ای که از آن استفاده می کنید شروع به جذب رنگ خودروی شما کند در این حالت شما به لایه های اصلی رنگ خودرو رسیده اید و لایه محافظ روی رنگ خودرو را پاک کرده اید.

مراقب باشید خیلی رنگ ماشین را دچار سایش و نهایتا فرسوده نکنید

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که مدام در حال ترمیم رنگ خودروی خود هستید. می توانید بر روی محصولی به نام تشخیص دهنده ی میزان آسیب دیدگی بدنه ی خودرو سرمایه گذاری کنید. شما می توانید این محصولات را با قیمت ۲۰ پوند تهیه نمایید. این محصولات به شما کمک میکند که تشخیص دهید تا چه زمانی میتوانید بر روی ترمیم رنگ خودرو و قبل از رسیدن به لایه های رنگ کار کنید.

امروزه شما میتوانید پاک کننده های خطوط را متناسب با رنگ خودروی خود تهیه نمایید. نه تنها استفاده از این محصولات خطوط موجود بر روی بدنه ی خودروی شما را ترمیم میکند بلکه باعث بهبودی رنگ خودرو نیز می شود. البته این محصولات بر روی رنگ های ساده نسبت به رنگ های متالیک بهتر عمل میکنند و اگر دقت کافی در تهیه رنگ متناسب با خودروی خود به خرج ندهید ممکن است کمی در رنگ ماشین شما تغیر ایجاد شود.

ترمیم خط و خش رنگ خودرو

مداد یا قلم های ترمیم رنگ به راحتی خراش ها را ترمیم می کنند

اگر آسیب دیدگی خودروی شما جزئی است، میتوانید از قلم های ترمیم کننده خراش استفاده کنید که خراش های بسیار جزئی را از بین می برند. شما میتوانید به سادگی از این مداد ها بر روی خراش ها استفاده کنید و بعد از تمیز کردن خودروی خود شاهد از بین رفتن این خراش ها باشید.

بعد از پاک کردن خراش های بدنه نوبت به تمیز کردن آن می رسد. میتوانید از یک clay bar برای از بین بردن هرگونه آثار خط و خش استفاده کنید. بعد از این مطمئن شوید که تمام ناحیه ها به صورت کامل تمییز شده اند و برق میزنند.

خراشیدگی های ایجاد شده بر روی بدنه بر اثر پارک خودرو

ترمیم خط و خش رنگ خودروترمیم خط و خش رنگ خودرو

اگر بدنه ی خودروی شما ساییدگی با دیوار و یا مواردی شبیه به این داشته است، احتمالا آسیب دیدگی جدی تر از آن است که بتوان به راحتی آن را ترمیم کرد. با این حال شما هنوز هم میتوانید از محصولات پاک کننده ی خطوط استفاده کنید تا کمی ظاهر بدنه ی خودرو را بهتر نمایید اما اگر لایه های رنگ و یا فلز بکار رفته در بدنه ی خودرو آسیب دیده باشند شما به محصولی اساسی تر برای ترمیم آن نیاز دارید.

اگر مقدار خراش زیاد و عمیق باشد کمی کار بیشتری در پیش دارید

خوشبختانه بسته هایی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند که خودتان مراحل ترمیم را انجام دهید. این بسته ها همراه با تعداد متنوعی از پولیش ها، قلمو ها و ابزار های دیگر عرضه می شوند تا با استفاده از آنها آسیب دیدگی ها به بهترین نحو ممکن ترمیم شوند.

روش استفاده از این بسته ها و ابزار ها معمولا یکسان است: ابتدا محل آسیب دیدگی بدنه را تمیز کنید، سپس بوسیله قلمو محل را رنگ کنید و اجازه دهید تا این رنگ خشک شود. در مرحله بعد محل را پولیش نمایید تا رنگ آن با دیگر نقاط بدنه یکسان شود و بعد از آن میتوانید خودرو را با واکس مخصوص تمیز کنید تا محل آسیب دیدگی را کمی بیشتر محافظت کنید.

ترمیم در محل!

آسان ترین راه کمک گرفتن از افراد ترمیم کننده رنگ خودرو در محل شماست

شاید آسان ترین روش برای ترمیم آسیب دیدگی های خودروی خود این است که به یک متخصص ترمیم خودرو مراجعه نمایید. این افراد که معمولا به محل مورد نظر برای ترمیم آسیب دیدگی می آیند به دلیل تخصصی که در این کار دارند میتواند سریع تر و آسان تر و همچنین در بهترین حالت ممکن آسیب دیدگی خودروی شما را ترمیم کنند. امروزه با نرم افزارهای متعددی که در دسترس هست می توانید افراد متخصص در ترمیم رنگ خودرو را با قیمت مناسب تر، به محل خودروی خود بیاورید.

این افراد می توانند بیشتر انواع آسیب دیدگی را ترمیم کنند، همچنین امکان ترمیم بدنه ی فلزی خودرو را فراهم می کنند و با اینکه هزینه ی بیشتری نسبت به بسته ها و ابزار های دیگر دارند اما کیفیت کار در آنها تضمین شده است. و در کل هزینه ی کمتری نسبت به تعمیرگاه های خودرو دارند.

منبع: autoexpress

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا