توصیه ها

آموزش تعویض تیغه برف پاک‌کن خودرو

تعویض تیغه برف پاک‌کن

به کمک نکات ذکر شده در این مقاله می توانید به آسانی تیغه‌ی پرف پاک‌کن خودروی خود را تعویض نمایید تا هم دید بهتری در مسیر های بارانی داشته باشید هم اعصابی آسوده تر

اگر در هنگام استفاده از برف پاک‌کن صدایی ناهنجار می شنوید و یا اینکه به درستی شیشه‌ی خودروی شما تمیز نمی شود، زمان آن رسیده است که تیغه‌ی برف پاک‌کن خودروی خود را تعویض کنید.

تعویض تیغه‌ی برف پاک‌کن علاوه بر جلوگیری از مردود شدن خودروی شما در بررسی های معاینه فنی، به ارتقای دید شما در روز های برفی و بارانی نیز کمک خواهد کرد، و از همه مهم تر دیگر صدای جیر جیر هم نخواهید شنید!

تیغه های برف پاک‌کن از لاستیک تهیه شده اند، و بر اساس موقعیت مکانی آنها بر روی خودرو به راحتی در معرض گرد و خاک و آلودگی های موجود قرار می گیرند و از این رو بطور طبیعی پس از مدتی از بین رفته و قابل استفاده نیستند. خوشبختانه تشخیص زمان تعویض تیغه‌ی برف پاک‌کن نیز بسیار آسان است. هنگامی که این تیغه ها بجای تمیز کردن شیشه‌ی خودرو بیشتر آن را کثیف می کنند زمان آن رسیده است که فکری به حال آنها کنید.

هر کدام از خودرو ها تیغه‌ی برف پاک‌کن مخصوص به خود را دارند، بنابراین در هنگام خرید تیغه ها دقت کنید که آنها مخصوص نوع و مدل خودروی شما طراحی شده باشند.

چگونگی تعویض تیغه‌ی برف پاک‌کن

  1. تیغه‌ی برف پاک‌کن مناسب خودروی خود را تهیه کنید.
  2. سیستم برف پاک‌کن خودرو را خاموش کنید.
  3. به آرامی برف پاک‌کن را از روی شیشه خودرو بلند نمایید.
  4. برف پاک‌کن را ۹۰ درجه خم کرده تا به ضامن های جداسازی تیغه دسترسی بهتری داشته باشید.
  5. تیغه‌ی قدیمی را از محل خود خارج کنید.
  6. روند ذکر شده در بالا را بصورت معکوس برای نصب تیغه‌ی جدید اجرا نمایید.
  7. برف پاک را مجددا در محل خود باز گردانید.

ممکن است طراحی ضامن برف پاکن در هر خودرو کمی متفاوت باشد، بنابراین قبل از جدا کردن تیغه‌ی آن به محل قرار گیری تیغه کاملا دقت نمایید. بیشتر برف پاک‌کن ها قسمتی برجسته به عنوان ضامن برای جدا سازی تیغه دارند که با فشار دادن آن به راحتی می توانید تیغه را جدا سازید.

پس از نصب تیغه جدید برف پاک را چک کرده تا از درست نصب شدن آن اطمینان حاصل نمایید.

منبع: autoexpress

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا