فناوری

کامیون حمل زباله بدون سرنشین Volvo + فیلم

کمپانی Volvo کامیون حمل زباله بدون سرنشین خود را معرفی کرد.

بعد از اخبارهای متعدد در مورد ماشین های بدون سرنشین، کمپانی ولوو نیز وارد این عرصه شده ولی نه با یک خودروی سواری عادی. کامیون حمل زباله ولوو محصول جدید این کمپانی است که قابلیت ها و مزایای جالبی دارد. ولوو طی همکاری با شرکت سوئدی Renova که فعال در حوزه پسماند است،  در حال تست کامیون حمل زباله خود است که فرآیند جمع آوری زباله در مناطق شهری را بسیار تسهیل می کند.

مسیر مشخصی برای این کامیون برنامه ریزی شده و خودرو خودش می تواند در این مسیر حرکت کرده و از یک سطل زباله به سطل زباله دیگر برود. تعویض دنده ها و بالا و پایین شدن اهرم و دریچه ها و همچنین هدایت فرمان، تنظیم سرعت و سایر موارد همگی بصورت خودکار توسط این کامیون انجام می شود و لذا مسئول و یا راننده کمکی این ماشین نیاز نیست که دائم از خودرو پیاده شود و فرآیند جمع آوری زباله را دستی انجام دهد. طبق گفته ولوو، آسیب های ناشی از کار هم کاهش می یابد. بالاخص ناراحتی کمر و زانو که از مشکلات رایج بین کارمندان واحد جمع آوری زباله است.

فیلم معرفی این کامیون را در کاریرا تماشا کنید.

این کامیون دارای سنسورهای تشخیص موانع بوده و چنانچه در جلو یا عقب خودرو مانعی منجمله انسان قرار داشته باشد سریعا متوقف می شود. تکنولوژی این خودرو از کامیون های مخصوص معادن Volvo می آید که در نواحی شمال سوئد در حال فعالیت است.

این طرح فعلا بصورت آزمایشی و پایلوت در حال اجرا است و تا پایان ۲۰۱۷ ادامه می یابد.

عکس های این خودرو را در کاریرا ببینید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا