تیونینگ

شیطان وحشی دوج در دستان هنسی + فیلم

این شیطان در غل و زنجیر است!

شکی نیست از وقتیکه دوج چلنجر Demon معرفی شده کمتر مدعی می تواند سر خود را در برابر این غول پر قدرت بی همتا بلند کند. به سختی می توان باور کرد که Dodge Demon جواز حرکت در خیابان را دارد. خودرویی که تک چرخ می زند و دیوانه وار گاز می دهد.

دوج چلنجر جدید ملقب به شیطان که سال گذشته در نمایشگاه نیویورک معرفی شد، طبق گفته کمپانی و تیم تخصصی این خودرو، ظرف ۲٫۳ ثانیه می تواند خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین ۴۰۰ متر (شاخص یک چهارم مایل) را در ۹/۶۵ ثانیه پشت سر می گذارد. این همه سرعت و این همه قدرت اکنون در دست تیونر معروف آمریکایی یعنی Hennessey قرار گرفته است. هنرنمایی های قبلی هنسی با دوج چلنجر هلکت می توانست این خودرو را به سرعت ۳۲۱ کیلومتر برساند. یقینا دوج دیمن می تواند از این عدد عبور کند.

اما مساله ای مطرح است و آن اینکه کمپانی Dodge یک محدود کننده سرعت برای Demon قرار داده. دوج دیمن با این محدودکننده الکترونیکی می تواند تا ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد. در این فیلم هم مشاهده می شود که اعضای گروه تیونینگ هنسی سرعت ۲۶۴ کیلومتر بر ساعت را ثبت کردند. اما قضیه چیست؟ قدرت بیش از ۸۰۰ اسب بخار از یک طرف و سرعتی که به سختی به ۲۷۰ می رسد از طرف دیگر، این دو کمی با هم ناسازگار است. اما خب توضیحی وجود دارد! باید گفت که Demon برای سرعت ساخته نشده و هدف اصلی این خودرو شتاب گیری بوده که در این موفق هم شده است. در فیلم می بینیم که تنها در ۲۰ ثانیه می تواند به سرعت ۲۶۴ برسد که گواهی بر ادعای دوج است.

هرچه باشد این خودرو مجوز تردد در معابر عمومی را دارد و به خاطر همین مساله نباید خیلی نامحدود باشد. لذا چندان جای شکایت نیست. همینکه دوج Challenger Demon خودرویی است با شتابی بیش از بوگاتی شیرون و تازه تک چرخ هم می زند برای خیلی از عاشقان خودروهای عضلانی کافی است.

 

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا