تیونینگ

درگ فوق سنگین کادیلاک و جیپ !

بازگشت هیولای Hennessey ! این بار مصاف با جیپ گرند چروکی !

هفته ای دیگر و رقابتی دیگر ! اعضای Hennessey Performance مجدد قصد دارند کادیلاک اسکالید خود ملقب به هنسی اسکالید را به میدان بیاورند! پس از درگ سنگین کادیلاک اسکالید و شورولت کامارو ZL1 ، جای این سوال است که آیا هنسی اسکالید می تواند از پس Jeep گرند چروکی بر بیاید؟ در کاریرا ببینید.

حالا نوبت نبردی کاملا برابر است. شاسی بلند علیه شاسی بلند! چه خودروی SUV می تواند در برابر هیولای غرنده ۸۰۰ اسبی آمریکایی هنسی قد علم کند؟ جیپ! این بار Jeep Grand Cherokee Trackhawk با پیشرانه ۷۰۷ اسبی Hellcat V8 خود به صحنه آمده! آیا انتقام شورولت کامارو گرفته می شود؟ باید دید. قبل از اینکه رقابت آغاز شود پیش بینی این است که کادیلاک Escalade به برد بعدی خود دست خواهد یافت. به هر حال این هیولای تیونینگ شده از نظر قدرت نسبت به جیپ ۷۰۷ اسب بخاری برتری محسوسی دارد. از طرفی باید گفت که Jeep بصورت استوک به رقابت آمده و همانند Cadillac تا خرخره تیون نشده است. شاید اگر ۱۰۰ اسب بخار دیگر به جیپ گرند چروکی بدهیم بتوان نبرد را عادلانه تر دانست. البته یادمان نرود که اسب بخار و قدرت بیشتر به نشانه سرعت بیشتر و پیروزی نیست! این مورد را به تازگی در رقابت مرسدس بنز AMG G63 و مرسدس AMG GTR در کاریرا مشاهده کردیم.

و اما نتیجه … جیپ گرند چروکی برنده می شود ، البته به سختی! در درگ بین اسکالید و کامارو دیدیم که کامارو جهش اولیه بهتری داشت ولی در نهایت رقابت را واگذار نمود. الان هم به همین شکل است. منتها کادیلاک است که جهش بهتری از خود نشان می دهد و برای لحظاتی از Jeep جلو می افتد ولی در آخر؟ می بازد! حالا نقاط قوت جیپ چه بود؟ سیستم انتقال قدرتی که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می نماید و پیشرانه سوپرشارژی که در زیر کاپوت دارد. دیگر چه چیزی؟ وزن کمتر نسبت به کادیلاک (۲۲۷ کیلوگرم سبک تر) و طراحی آیرودینامیکی بهتر. بله ، این است که در نهایت Jeep استوک کارخانه در رقابت درگ هیولای تیون شده هنسی یعنی کادیلاک اسکالید را شکست می دهد. با کاریرا همراه باشید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا