فراخوانی

فراخوانی Tesla بدلیل نقص فنی

فراخوانی Tesla بدلیل نقص فنی carera.ir 965 234

همه مدل های S و X که در بازه فوریه تا اکتبر سال ۲۰۱۶ ساخته شده اند فراخوانده شده اند.

البته تسلا می گوید که مشکل جدی نیست و خودروها بطور ایمن قابل استفاده هستند. تسلا این خبر را تایید کرده است و طبق این فراخوانی، ۵۳ هزار خودرو باید برای برطرف سازی نقص مراجعه نمایند. این نقص در قسمت سیستم برقی ترمز دستی قرار دارد. البته این صرفا یک اشکال بالقوه است و فقط احتمال دارد که سیستم الکترونیکی باعث شود که ترمزدستی رها نشود. Tesla بر این باور است که چنین مساله ای ابدا برای مشتریان خطرناک نبوده ولی طبق تعهد و اصل پایبندی به استاندارد و کیفیت، خودروهای خورد را فراخوانی کرده است.

طبق آنچه تسلا اعلام کرده، یک چرخ دنده کوچک که جزئی از سیستم برقی ترمز دستی است، متاسفانه توسط تامین کننده بخوبی ساخته نشده است. اگر این دنده درست عمل نکند، ترمز دستی که قبلا کشیده شده است، رها نشده و گیر می کند. تسلا اعلام نموده که طبیعتا چنین چیزی هیچ ارتباطی با ترمز معمولی ماشین ندارد و رانندگی با خودروها کماکان در امنیت کامل قرار دارد. Tesla تخمین زده است که فقط کمتر از ۵ درصد خودروهایی که در محدوده فوریه تا اکتبر ۲۰۱۶ تولید کرده است دارای چنین نقصی است. بدین ترتیب واحد امور مشتریان تسلا سریعا وارد عمل شده و در حال تماس گرفتن با تمام کسانی است که در آن بازه زمانی مشخص خودرو خریداری کرده اند.

زمان مورد نیاز برای برطرف سازی این نقص ۴۵ دقیقه اعلام شده و انتظار می رود که تا اکتبر ۲۰۱۷ فرآیند فراخوانی ، مراجعه و تعمیر ماشین ها ادامه داشته باشد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا