مسابقات و رویداد

کری خوانی دوج چلنجر Demon برای مک لارن ۷۲۰S + فیلم

برنده چه کسی است؟

همه اتومبیل بازها و کارشناس ها خوب می دانند که مک لارن ۷۲۰S و دوچ چلنجر دیمن هر دو از سریع ترین خودروهایی هستند که تا به کنون پا روی این کره خاکی گذاشته اند. هر دو قدرتی بالغ بر ۷۰۰ اسب بخار داشته و نیرو را به چرخ های عقب منتقل می کنند. دنده اتوماتیک این دو هیولا آن ها را در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. حال وقت رویارویی آن ها است. کدام یک برنده می شود؟

روی کاغذ اگر بررسی کنیم، هر دو خودرو با یکدیگر متناسب هستند. هم Dodge Demon و هم McLaren 720S هر دو سریع و پرشتاب عمل می کنند. دوج دیمن (شیطان) صفر تا صد را در ۲٫۳ طی می کند که نسبت به نتیجه ۲٫۹ ثانیه مک لارن ۰٫۶ ثانیه بهتر است. اما در حداکثر سرعت … مک لارن خیلی خیلی سریع تر است چرا یک سوپرکار به تمام معناست. در مقابل، دوج خودروی عضلانی (ماسل کار) است که خیلی گزینه مناسبی برای یک سوپرکار به نظر نمی آید. برای همین در ابتدا گفتیم این دو اتومبیل تنها روی کاغذ رقبای خوبی هستند. حداکثر سرعت مک لارن ۳۴۱ و دوج که البته محدود شده (برای جواز تردد در شهر) ۲۷۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

سوال این است که چه کسی برنده می شود؟ خب در ابتدا می بینیم که مک لارن با اختلاف دوج دیمن را پشت سر می گذارد. این سوپرکار سبک وزن آنگونه که پیش بینی میشد خودروی عضلانی سنگین وزن را شکست می دهد. در مرتبه بعدی دوج برای لحظاتی از مک لارن پیش می افتد اما خیلی سریع مک لارن با سرعت خارق العاده اش اختلاف فاصله زیادی با خودروی عضلانی ایجاد می کند. حتی با قدرت بیش از ۸۰۰ اسب بخار، این دوج که نزدیک به دو تن (۱۹۴۱ کیلوگرم) وزن دارد ابدا گزینه مناسبی برای رقابت با مک لارن ۱۳۰۰ کیلویی نیست. این نکته را قبلا در رقابت مرسدس بنز AMG G63 و مرسدس بنز AMG GTR با هم دیده ایم و بر همگان از پیش اثبات شده است. شاهد دیگر این ادعا که همه چیز اسب بخار بیشتر نیست درگ کادیلاک Escalade و جیپ گرند چروکی است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا