آشنایی با برندها

اسب معروف فراری از کجا آمده؟

لوگو فراری

نگاهی گذرا به تاریخچه فراری، استالیون!

یکی از شناخته شده ترین لوگوهای دنیا! نماد قدرت و کیفیت! اسبی که بر روی دوپای خود بلند شده و در وسط نشان کمپانی Ferrari خودنمایی می کند. اما این اسب از کجا آمده؟ چرا اسب؟ ماجرایی که از زبان موسس فراری یعنی آقای Enzo Ferrari نقل می شود.

قبل از اینکه نام فراری بر سر زبان ها بیافتد و این کمپانی به یکی از بهترین سازنده های اتومبیل در دنیا تبدیل شود، اِنزو فراری به عنوان راننده خودروهای مسابقه فعالیت می کرد. ماجرای انزو را گره خورده به نام آلفارومئو می دانیم. Enzo موفقیت های خود را در مسابقات اتومبیل رانی با خودروی Alfa Romeo کسب کرد و در سال ۱۹۲۴ موفق به کسب کاپ قهرمانی Coppa Acerbo در ایتالیا شد. پنج سال بعد یعنی در ۱۹۲۹ تیم اسکودریا فراری (Scuderia Ferrari) شکل گرفت. تیمی که هنوز پس از سالیان سال پر افتخار در عرصه مسابقات اتومبیل رانی فعالیت می کند. در آن سال ها تیم اتومبیل رانی اسکودریا با خودروهای آلفارومئو به میدان میرفت.

انزو فراری

در دیداری که Enzo Ferrari با خانواده یک خلبان مشهور ایتالیایی داشت، بر روی بدنه هواپیمای فرزند آن ها تصویر اسبی را مشاهده می کند که بر روی دو پای خود بلند شده. پدر و مادر آن خلبان ایتالیایی به انزو فراری در مورد خوش یمن بودن آن اسب می گویند. اسبی که مایه خوش شانسی و موفقیت است. بدین شکل جرقه های اولیه لوگوی فراری به وجود آمد. انزو تصمیم می گیرد که از تصویر اسب برای خوش شانسی و موفقیت استفاده کند. او پس زمینه زرد رنگی (زمینه فعلی لوگوی کمپانی Ferrari) را به تصویر اسب اضافه می کند. رنگ زرد نماد سمبلیک شهر مارانلو (شهری در ایتالیا) است. بدین ترتیب نماد شخصی فراری متولد می شود.

در سال ۱۹۳۲ مسابقات Spa Grand Prix برگزار می شود. تیم فراری کماکان با خودروهای آلفارومئو به میدان می رود. در آن سال برای اولین بار بر روی آلفارومئو نماد زرد رنگ فراری به همراه اسب مشکی رنگ ظاهر می شود. چه اتفاقی می افتد؟ معلوم است، موفقیت و پیروزی برای تیم اسکودریا فراری محقق می شود و تیم فراری جایگاه اول و دوم مسابقه را به خود اختصاص می دهد. مدتی بعد آلفارومئو دچار بحران مالی می شود در مقابل خود راهی جز کناره گیری از صحنه مسابقات نمی بیند. در این جا است که تیم فراری باید بر روی پای خود بایستد. فراری تنها می ماند و همین باعث شناخته تر شدن این نام و این لوگو می شود.

سال ها بعد قبل از شروع جنگ جهانی دوم آلفارومئو دوباره بازمی گردد تا تیم Scuderia Ferrari را به دست بگیرد. اما برافروخته شدن آتش جنگ جهانی باعث توقف همه چیز می شود. Enzo Ferrari از سیطره آلفارومئو خارج می شود تا خودروی خود را بسازد. طبق توافقات و قوانین او نمی توانست به مدت ۴ سال از نام فراری برای خودروهای ساخته خود استفاده کند. سال ها گذشت و تشکیلات او در زمینه قطعات و اجزای خودرو فعالیت می کرد. حتی دفتر مرکزی او در شهر مارانلو ایتالیا طی بمب باران جنگ جهانی نابود شد. اما هیچ گاه عشق مسابقه و خودرو از او دور نشد. در سال ۱۹۴۷ فراری ۱۲ سیلندره Tipo 125S پا به عرصه وجود نهاد. از آن سال به بعد شاهد فعالیت گسترده نام پر افتخار فراری هستیم. تاریخ خود گویای همه چیز است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا